Romek
Gothic 2

Gildia złodziei to tajna organizacja działająca na terenie Khorinis. Wiedzę o jej istnieniu posiadają nieliczni obywatele, a ponadto zrzesza ona członków z różnych warstw społecznych. Dzięki temu może skutecznie funkcjonować w obrębie całego miasta. Jako, że jest to gildia dodatkowa, można do niej dołączyć będąc już uprzednio członkiem straży, najemnikiem czy też magiem ognia. Kwatera złodziei mieści się w kanałach pod miastem, a ich przywódcą jest Cassia. Po przystąpieniu do tej organizacji przywódczyni pokazuje nam tajny znak, jakim jest kiwnięcie głową. Dzięki temu możemy rozpoznać innych członków.

Członkowie Gildii Złodziei

Cassia – Przywódczyni, może nas nauczyć zręczności i kradzieży kieszonkowej. Przebywa cały czas w kanałach.
Ramirez – Może nas nauczyć skradania się, przebywa w kanałach.
Jesper – Może nas nauczyć otwierania zamków, przebywa w kanałach. To on ukradł łuk Bosperowi.
Kardif – Barman w karczmie w porcie. Po pokazaniu mu tajnego znaku może sprzedać nam wytrychy.
Joe – Jest uwięziony w wieży, uwięzili go tam przez przypadek strażnicy. Gdy go uwolnimy i pokażemy tajny znak da nam parę wytrychów.
Hanna – W jej gospodzie(na przeciwko koszar) jest tajne wejście do kanałów. Gdy oddamy jej książkę rachunkową długów Lehmara da nam sakiewkę z kluczem do skrzyni w jaskini skarbów Gildii oraz trochę złota. Cały czas jest w swojej gospodzie.
Havlor – Sprzedaje ryby na targowisku, handluje także towarami skradzionymi przez bandytów kupcom. Po pokazaniu znaku możemy sprzedać mu skradzione złoto i srebro.
Rengaru – Okradł Jorę, gdy pokażemy mu tajny znak to doda nam +2 zręczności ale tylko jeśli nie wydaliśmy go wcześniej strażnikom. Przebywa na targowisku.
Ogrodnik – Może nam dać parę wskazówek gdzie niektórzy mieszkańcy z górnego miasta mogą schować kosztowności (powie nam o tajnych skrytkach). Przebywa najczęściej za budynkiem ratusza.
Atylla – On ma klucz do kanałów, może nam go dać lub musimy go sobie sami wziąć. Przebywa za sklepem rybnym Havlor[UWAGA: Pojawia się on dopiero po wykonaniu Fazy 1 dołączenia do gildii.

Jak dołączyć do Gildii Złodziei

Sposób 1

Idziemy do Jory, on nam mówi, że Rengaru go okradł. Gadamy z Rengaru, po czym gonimy go. Gadamy z nim jak go złapiemy i mówimy mu że go wydamy. Idziemy do kupca i oddajemy mu złoto, po czym idziemy do Lorda Andre i wydajemy złodziejaszka. Teraz idziemy do Kardifa on nam mówi, że za sklepem rybnym Havlora czeka na nas pewien gość. Idziemy tam i spotykamy Atylle. Zabijamy go i bierzemy klucz.

Sposób 2

Idziemy na farmę Akilla, schodzimy ścieżką w dół i napotykamy bandytów. Zabijamy ich i bierzemy z ich jaskini lekką rybę, otwieramy ją i czytamy list, który się w nim znajduje. Idziemy do Havlora i mówimy, że go wydamy. Idziemy do Andre i wydajemy sprzedawcę ryb. Teraz robimy to, co w sposobie 1…
PS: Sposoby 1 i 2 możemy łączyć.

Sposób 3

Robimy to, co w sposobach 1 i 2 z tą zmianą, że nie wydajemy ich i mówimy im, że ich nie wydamy. Następnie idziemy do Nagura, da nam on misje. Idziemy do Baltrama i zgadzamy się na przyniesienie mu paczki z żywnością od Akilla. Idziemy na wskazaną farmę, bierzemy paczkę tyle tylko, że nie dajemy jej, Baltramowi lecz Nagurowi. Teraz idziemy się wyspać, za nami dzień ciężkiej pracy. Wstajemy i idziemy do Kardifa i to samo, co w sposobach poprzednich tyle tylko, że ten koleś odda nam klucz, bo sobie na to zasłużyliśmy.
Finał: Teraz stajemy się członkiem tej organizacji.
Idziemy przed magazyn w porcie, skaczemy do wody i płyniemy w prawo. Są tam drzwi do kanałów. Otwieramy je, idziemy dalej(uwaga na szczury, które potrafią wyskoczyć z ciemności i nas mocno ugryźć) i spotykamy Jespera, on prowadzi nas do Cassi. Rozmawiamy z nią, po czym idziemy nauczyć się otwierania zamków i skradania się. W nocy idziemy do domu Constantina, otwieramy skrzynie, bierzemy jego pierścień i dajemy go, Cassi. Od teraz jesteś członkiem Gildii Złodziei.

Zadania związane z Gildią złodziei

Krwawe Puchary

Daje nam to zadanie Cassia, polega ono na znalezieniu kolekcji niezwykle cennych pucharów, które król zdobył podczas krwawej kampanii. Ich lokacje:
1.Pierwszy kielich znajduje się w domu Lichwiarza(Lehmara), a konkretnie w jego skrzyni (L-P-P-L-P).
2. Drugi znajdziemy w pierwszym domu po prawej w górnym mieście (dom Grentbaha), w skrzyni na piętrze (P-P-L-P-P-L).
3.Trzeci kielich znajduje się w domu Valentina. Jest to drugie mieszkanie po prawej wchodząc do górnego miasta. Najpierw należy ukraść właścicielowi domu klucz co nie jest zbyt trudnym zadaniem. Następnie pociągnąć lampę na piętrze jego domu. Otworzy się tajny schowek, w którym jest skrzynia z wraz z naszym celem.
4. Czwarty kielich znajduje się w ratuszu, w pokoju gdzie jest gubernator Larius.
5. W domu sędziego naciskamy na przycisk na tarczy, otworzy się tajny schowek na parterze. Trzeba ukraść także właścicielowi klucz.
6. Ostatni kielich jest w domu obok mieszkania Lutera. Klucz do skrzyni jest na kominku.

Sekstans

Daje nam to zadanie Ramirez, polega ono na odnalezieniu i przekazaniu mu pewnego urządzenia o nazwie sekstans. Nam się do niczego nie przyda, sekstans jest w skarbach kamiennego smoka. W dodatku Noc Kruka możemy go również znaleźć w skrzyni Grega w jego chatce.

Skrzynia Mistrza otwierania zamków

Daje nam to zadanie Jesper, polega ono na otworzeniu skrzyni, do której zamek wykonał sam mistrz otwierania zamków, którego później zesłano do koloni karnej. Skrzynia ta jest w kanałach, zleceniodawca da nam klucz do pomieszczenia, w którym się ona znajduje. Szyfr:  P-P-P-L-P-P-P-L-P-L-P-L-P-P-L-L-L-P-P-L.