Co wiemy O Risen 2: Mroczne Wody – część druga

Czas na drugą cześć z cyklu “Co wiemy o Risen 2: Mroczne Wody“. Dzisiaj dowiecie się nieco więcej o fabule i zadaniach jej towarzyszących. Oprócz tego przyjrzymy się bliżej postaciom i frakcjom występującym w grze oraz pokrótce scharakteryzujemy głównego bohatera gry, którym niezmiennie jest Bezimienny.

 

FABUŁA I ZADANIA

  1. Fabuła jest gotowa.
  2. Wciąż występują misje typu – znajdź mordercę… (podobne do śledztwa w klasztorze w Risen 1).
  3. Rozłożenie ilości zadań pobocznych w poszczególnych rozdziałach jest lepiej zbalansowane niż w Risen 1, gdzie narzekano na brak takowych po drugim rozdziale. W Risen 2: Mroczne Wody najbardziej pracowity będzie trzeci rozdział.
  4. Jedna z wysp (Tacarigua) jest wciąż w posiadaniu Inkwizycji.
  5. Fabuła jest bardziej wszechstronna i złożona.
  6. Początek Risen 2 jest raczej liniowy, to gra prowadzi gracza za rączkę. Jednak w pewnym momencie świat staje się otwarty, a gracz ma coraz większy wpływ na bieg wydarzeń.
  7. Niektóre zadania mogą być wykonywanie na różne sposoby poprzez podejmowanie różnych decyzji (np. zadanie polegające na odnalezieniu armaty otrzymane w mieście Antigua).
  8. Niektóre decyzje będą miały wpływ na przebieg dalszych wydarzeń.
  9. Zadania poboczne będą aktywowane na różne sposoby.
  10. Risen 2 zaczyna się w małej, portowej wiosce zwanej Caldera.
  11. Fabuła jest dość mroczna i ponura.
  12. Początkowo świat gry będzie obejmował jedną wyspę (Tacarigua), jednak z biegiem fabuły dostępne staną się inne wyspy, zapewniając ogromną różnorodność.
  13. Jednym z początkowych zdań będzie zdobycie zaufania u piratów.
  14. Bohater ma za zadanie wspinać się po szczeblach hierarchii piratów, by w końcu stać się kapitanem ze swoim własnym statkiem i załogą.
  15. Statek bohatera jest czymś w rodzaju jego „bazy” , np. może tam wzywać członków załogi, którą wcześniej zrekrutował.
  16. Początek historii wygląda następująco: Pewien statek rozbija się u plaży wyspy, na której obecnie żyje bohater (Caldera), a jedynym ocalałym z katastrofy jest znana z Risen 1 Patty.
  17. Przebieg gry zmusza nas do odwiedzenia poszczególnych wysp co najmniej kilkukrotnie, w związku z tym nie doświadczymy sytuacji, w której raz opuszczona wyspa staje się dla nas niedostępna do końca gry.
  18. Risen 2: Mroczne Wody oferuje prawie 2 razy więcej zadań niż jego poprzednik.
  19. Cała pierwsza wyspa jest praktycznie samouczkiem (prawie niemożliwe jest zginąć), później poziom trudności powraca do normalności. Sam samouczek może być krótszy w przypadku doświadczonych graczy, dłuższy natomiast dla graczy o małej znajomości gatunku.
  20. Pierwsze zapowiedziane DLC (Treasure Island – Wyspa Skarbów) będzie dostępne równolegle z premierą gry (darmowe w przypadku preorderów). DLC wniesie do gry dodatkową wyspę i zaoferuje poszukiwanie skarbów ojca Patty, Kapitana Stalobrodego.

BOHATER

  1. Bohater nie jest „napakowany” (jak miało to miejsce w Gothic 3).
  2. Bohaterem gry wciąż jest Bezimienny znany z Risen 1, jednak teraz jest osobą załamaną bez perspektyw na przyszłość, która dodatkowo popadła w alkoholizm.
  3. Pod osłoną na oku ukrywa monokl Inkwizytora.
  4. Bezimienny pamięta wydarzenia dziejące się w Risen 1.
  5. Bohater może rekrutować kompanów, zależnie od tego jak dobre stosunki ma z poszczególnymi frakcjami.

 

POSTACI I FRAKCJE

  1. Bohater ma więcej przyjaciół.
  2. Pojawi się więcej opcji dotyczących tych postaci.
  3. Patty, Komendant Carlos, Ursegor – wciąż są częścią tej historii.
  4. W grze spotkamy wielu piratów, jednak nie będą oni modelem karaibskich piratów. W Risen 2 piraci będą po prostu bandytami pływającymi po morzach, dlatego nie spodziewajcie się nadmiaru drewnianych nóg i papug.
  5. Możliwe będzie rozpoznanie siły przeciwnika po jego sposobie zachowywania się (może nawet uciec na nasz widok, jeśli okaże się zbyt słaby).
  6. Chani, kapłanka voodoo z pierwszego trailera, odgrywa ważną rolę fabule.
  7. Znane frakcje to: Piraci, Inkwizycja, Gnomy i Tubylcy.
  8. Nie trzeba już wybierać frakcji, do której chcemy przynależeć. Działania bohatera wpływają raczej na relacje z poszczególnymi obozami.
  9. W skład załogi jaką bohater może zrekrutować wchodzi wiele silnych i zróżnicowanych postaci. Patty (żegluga i walka wręcz), Chani (zdolności voodoo), Venturo (broń palna) i gnom Jaffar (zbiera nasze łupi oraz ma zdolności lecznice).
  10. Tylko jeden z kompanów może nam towarzyszyć podczas wykonywania zadań poza statkiem. Pomaga bohaterowi adekwatnie do swoich umiejętności, uczestniczy w dialogach oraz komentuje wydarzenia. Bezimienny może uzdrawiać towarzysza, ale nie ma wpływu na jego wyposażenie i umiejętności.
  11. Towarzysze są nieśmiertelni (ze względów fabularnych), jednak mogą zostać znokautowani.
  12. Kompanii nie zdobywają nowych poziomów w ciągu gry oraz nie wezmą czynnego udziału w końcowych wydarzeniach Risen 2.

wordpress theme jazzsurf.com