Myrtana jest zamieszkana przez wiele typów stworów poczynając od zwykłych i niegroźnych Chrząszczy po ogromne i rzadko spotykane Czarne Trolle. Akcja toczy się głównie w Khorinis oraz w kolonii karnej. W tej grze łatwo zginąć, ale żeby osiągnąć sukces trzeba się sporo namęczyć. Mam nadzieję, że owy bestiariusz pomoże wam zebrać trofea po zabitych potworach i ściąć kilka głów orków.
Chrząszcz
Punkty Doświadczenia – 10
Dostajemy – Mięso Chrząszcza
Uwagi – Chrząszcze to nie wprawdzie potwory, ale żyją i nie są ludźmi. Występuję prawie wszędzie (nawet w mieście można je spotkać).
Młody Ścierwojad
Punkty Doświadczenia – 40
Dostajemy – Mięso
Uwagi – Jak to mówili w „jedynce” te przerośnięte kurczaki to banalny przeciwnik. Pamiętaj, że na początku gry, gdy z nim walczysz on nie może cię pierwszy dziobnąć.
Ścierwojad
Punkty Doświadczenia – 70
Dostajemy – Mięso
Uwagi – Tak samo jak młody osobnik tylko, że jest silniejszy.
Młody Kretoszczur
Punkty Doświadczenia – 40
Dostajemy – Mięso
Uwagi – Te różowo-czerwone stwory podobnie jak ścierwojady występują w stadach. Mają mniejszą ilość punktów życia, przez co łatwiej je zabić. Spotkać je można w lasach i na łąkach.
Kretoszczur
Punkty Doświadczenia – 50
Dostajemy – Mięso
Uwagi – Tak samo jak młody osobnik tylko, że jest silniejszy.
Krwiopijca
Punkty Doświadczenia – 70
Dostajemy – Żądło i Skrzydła Krwiopijcy
Uwagi – Te latające ogromne osy kłują cię żądłem i na początku gry mogą sprawiać w dużej ilości problem. Najczęściej występują na brzegach rzek i na polanach. Ubijać za pomocą broni ręcznej. Trudno w nie trafić kuszą lub łukiem.
Wilk
Punkty Doświadczenia – 70
Dostajemy – Mięso i Skórę Wilka
Uwagi – Niegroźny stwór. Na początku stada mogę wam sprawiać kłopot. Występują przeważnie w lasach i często na drogach.
Czarny Wilk
Występuje jeden okaz, unikalny pośród wilków charakteryzujący się czarną sierścią.
Topielec
Punkty Doświadczenia – 100
Dostajemy – Skóra Topielca i Pazury
Uwagi – Te potwory uwielbiają się wylegiwać nad wodą. Na początku bestie lepiej będzie ubić z broni dystansowej. Jak już mówiłem występują nad wodą, a trochę można też znaleźć w pobliżu bagien niedaleko chatki Bustera i jego kumpla oraz na drodze do starej kolonii karnej.
Polna Bestia
Punkty Doświadczenia – brak inf.
Dostajemy – Żuwaczkę
Uwagi – Te ogromne trochę przypominające żuki bestie wałęsają się pod murami miasta, ale najwięcej znajdziecie w małej jaskini niedaleko farmy Onara gdzie przebywają Najemnicy oraz na polach między farmami
Goblin
Punkty Doświadczenia – 60
Uwagi – Te małe skubance są szybkie, ale słabe. Gobliny używają zwykle broni zwanej Lagą. Maluchy te występują w różnych miejscach naprawdę trudno określić gdzie dokładnie je znaleźć, ale radzę jaskinie przeszukać.
Czarny Goblin
Punkty Doświadczenia – 120
Uwagi – Te już są odrobinę większe i silniejsze. Najczęściej są w grupach liczących od 3-7 osobników, ale zdarzają się hordy !. Innos wie tylko, czemu ich miejsce występowania w największych grupach to obok Trolli. Również można znaleźć w jaskiniach. Ich życie oscyluje w granicach setki, więc większa grupa to już nie przelewki. Do walki używają pałki z kolcami
Zębacz
Punkty Doświadczenia – 120
Dostajemy – Pazury
Uwagi – To już jest jeden z potworów z kategorii, „gdy widzisz na początku uciekaj”. Te podobne do dinozaurów jaszczury są szybkie i dogonią cię bez problemów. Występują w stadach około 3-8 osobników. Ich życie wynosi, około 160, ale wbrew pozorom nie są tak trudnymi przeciwnikami. Kilka jest pod murami Khorinis, a najwięcej w kolonii karnej
Smoczy Zębacz
Punkty Doświadczenia – 200
Dostajemy – Pazury i Róg Smoczego Zębacza.
Uwagi – Istota o wiele silniejsza od swojego braciszka. Są większe, szybsze, silniejsze (i fajniej wyglądają). Spotkać je możemy w kolonii karnej.
Pełzacz
Punkty Doświadczenia – 120
Dostajemy – Żuwaczkę i Płyty Pancerza
Uwagi – Te ogromne robale występują zwykle w kopalniach. Zwykłe nie są zbyt silne i nie występują grupami co najwyżej czasami 2 lub 3.
Pełzacz Wojownik
Punkty Doświadczenia – 250
Dostajemy – Żuwaczkę i Płyty Pancerza
Uwagi – Większe i wredniejsze istoty. Również występują w jaskiniach i kopalniach. Te istoty są naprawdę silne i należy się mieć na baczności gdy błądzimy przez niezbadane jaskinie.
Ork
Punkty Doświadczenia – 250
Uwagi – Liczba punktów życia orka i zadawanych przez niego obrażeń zależy od typu broni i pancerza. Podczas walki te istoty potrafią blokować nasze ciosy oraz ich unikać. W dużej grupie są zabójczy.
Ork Wojownik
Punkty Doświadczenia – 300
Uwagi – Ork ten jest szkolony na dobrego wojownika od dzieciństwa. Jego pancerz potrafi wytrzymać więcej ciosów niż pancerz zwykłego orka. Tak jak każdego orka spotkamy go w kolonii karnej.
Ork Elita
Punkty Doświadczenia – 600
Uwagi – Najsilniejszy z orków. Jego zbroja potrafi wytrzymać ogromne ciosy, a jego miecz też do najgorszych na pewno nie należy. Jednak przy odrobinie dobrej taktyki, silnej broni nie stanowi dla nas zapory.
Ork Szaman
Punkty Doświadczenia – 500
Uwagi – Ich pancerz jest słaby i czary, które rzucają też nie są jakieś fenomenalne, ale zwykle mają dość dobrą obstawę.
Troll
Punkty Doświadczenia – 500
Dostajemy – Skórę Trolla
Uwagi – Te olbrzymie bestie zwykle wokół siebie mają dużo czarnych goblinów. Jeżeli mamy dość mocny miecz i nauczymy się sprawnie unikać jego potężnych ciosów będzie celem (nie powiem łatwym) Nie aż tak potężnym na jakiego wygląda. Występują w kolonii karnej oraz niedaleko ogromnej świątyni na drodze po runę (zadanie dla nowicjusza).
Czarny Troll
Punkty Doświadczenia – 1000
Dostajemy – Skórę Czarnego Trolla
Uwagi – Stwór mityczny. Nikt nie wierzy, że on istnieje. Ja też nie wierzyłem dopóki nie zobaczyłem. Bestia jest ogromna i cała czarna. Znaleźć go można bardzo daleko od miasta. Gdy gonimy pedra, który ukradł Oko Innosa spotkamy myśliwego. Idźmy naprzód, aż dojdziemy do dużej jamy. Właśnie tam się skrył. To jest bardzo ciężka walka.
Smoczy Jaszczur
Punkty Doświadczenia – 800
Uwagi – Wbrew jego nazwie w ogóle nie przypominają Smoków. W walce na krótki dystans są zabójcze. Radziłbym ubijać z daleka. Występują na dawnych terenach orków, więc szukajcie w kolonii karnej.
Szkielet
Punkty Doświadczenia – 250
Uwagi – Te rozpadające się umarlaki w dużej grupie mogą ci sprawiać problem więc lepiej uważaj. Ich miejsce występowania trudno określić. Warto przeszukać lasy niedaleko farm w ich poszukiwaniu.
Szkielet Wojownik
Punkty Doświadczenia – 300
Uwagi – To już silniejsza forma zwykłego szkieletu. Używa lepszej broni i jest bardziej wytrzymały na ciosy. Zwykle z innymi występuje w grupie.
Harpia
Punkty Doświadczenia – 200
Uwagi – Te latające ,wrzeszczące „wiedźmy” są bardzo podatne na ataki bronią dystansową. Trudniej je ubić bronią krótko dystansową. Dużo z nich siedzi w kolonii karnej w fortecy smoka (tam był kiedyś kamień ogniskujący).
Golem Kamienny
Punkty Doświadczenia – 400
Dostajemy – Serce Golema
Uwagi – Te ogromne kamienne bestie jednym ciosem potrafią odrzucić naszego bohatera na ogromną odległość. Gdy walczymy np. nad przepaścią musimy unikać jego ciosów bo inaczej zlecimy w dół.
Ognisty Golem
Punkty Doświadczenia – 400
Dostajemy – Serce Golema
Uwagi – Ten napalony braciszek kamiennego golema może nam ostro zajść za skórę. Najlepiej potraktować go czarem lodowym. Występuje w okolicy ognistego smoka.
Lodowy Golem
Punkty Doświadczenia – 400
Dostajemy – Serce Golema
Uwagi – Kolejny z trójki golemów. Ten zaś już woli strzelać lodowymi kulami, ale można ich banalnie uniknąć. Gdy masz dobrą broń pokonasz go bez problemów.