gothic: a prequel story
Damianut
Modyfikacje Gothic

Skazana niewolnica w trakcie kolejnej dostawy więźniów i towarów trafia pod Barierę. Idzie pod strażą do Starego Obozu, gdy na drogę wyskakuje grupa szkodników, która zabija ochronę, a ją porywa. Na jej głowie ląduje worek, a gdy odzyskuje orientację w przestrzeni, widzi przed sobą jezioro. Wtedy szkodnik Lewus rzuca ją na ziemię, a gdy już paść ma jego ofiarą, zjawia się Horacy; który wybija mu z głowy wszystkie pomysły, jakie mogły się u niego pojawić…

Gothic: A Prequel Story to modyfikacja total-conversion do Gothic II: Noc Kruka autorstwa Jaserinou, w której wcielasz się w rolę kobiety, która szuka swojego miejsca w Kolonii po porwaniu przez bandziorów z Nowego Obozu. Akcja modyfikacji ma miejsce przed wydarzeniami z oryginału. Wersja demonstracyjna umożliwia przejście pierwszego rozdziału, co zapewnia około 5 godzin rozgrywki.

Karczma
Karczma – ale jeszcze nie na jeziorze.

Kobieta

W Kolonii dzieje się to, czego można się spodziewać, gdy do zamkniętego obszaru z niemal samymi mężczyznami, trafia kobieta. Na początku gry, ciągle miałem wrażenie, że chcą mnie napaść. Mimo że kret Horacy polecił mi najpierw udać do Wolnej Kopalni, zwiedzałem okolicę, ciągle ryzykując. I mając to wrażenie, nie myliłem się, bo schodząc na dno przyszłego jeziora wokół karczmy przy Nowym Obozie, trafiłem na niedawnego oprawcę. Zainwestowałem już do tego czasu w pałkę. Mam broń, przeciwnik jest śmiertelny – wystarczające warunki, aby go pokonać.

W przeciwieństwie do Velayi, Serafii i Natalii, protagonistka może wybierać – czy pójść na łatwiznę, czy wywalczyć sobie lepsze traktowanie. W trakcie zadań ma się wybór i często wymaga on sprytu. Kobieta nigdy nie będzie traktowana w Kolonii na równi z mężczyznami, ale ma za to pewne, niepisane przywileje, które można wykorzystywać w fabule.

Gothic: A Prequel Story
Kadr z teasera wersji demonstracyjnej – jeszcze przed trafieniem pod Barierę. Widać to po zbroi gwardzisty.

Kolonia przed Bezimiennym

Po wyglądzie Kolonii szybko można zauważyć, że akcja modyfikacji ma miejsce przed przybyciem Bezimiennego. Nie ma bramy, która w oryginale prowadzi do pól ryżowych. Po przejściu dalej w kierunku Nowego Obozu zauważamy, że nie ma też samych pól. Bo nie zbudowano jeszcze tamy. Płynie tędy rzeka, a to oznacza, że nie zbiera się woda wokół karczmy. A budynki, które w Gothic I są zatopione, tutaj są zamieszkałe. To właśnie tam trafiłem na Lewusa, na którym w porównaniu do Bullita, mogłem szybko się zemścić.

Inną konsekwencją braku tamy, jest brak alkoholu w karczmie. Nie ma z czego robić ryżówki. Szkodnicy i krety są w okropnej sytuacji. Próbując zrealizować plan magów wody, nie zadbali o podstawy. Nie spodziewali się więc dłuższego pobytu.

Chaty Na Dnie
To wyjaśnia, skąd pod wodą, wzięły się chaty.

Warto jest znać charakter postaci z Kolonii, co jest oczywiste wśród fanów Gothica. Trafimy na osoby z pierwszej części serii, ale jeszcze będące na innej pozycji w hierarchii lub w innej sytuacji. Spotkanie z Gornem będzie niespodzianką dla wszystkich. Dowiemy się, o co Kharim ma żal do swojego ojca. Wyjaśni się, jak Aidan trafił poza Nowy Obóz.

Wolna Kopalnia będzie dopiero w budowie. W poszukiwaniu dalszych złóż natrafimy na ruiny świątyni. Z pewnością ten wątek będzie kontynuowany w pełnej wersji modyfikacji.

Temple 3
Ujęcie z wnętrza świątyni w Wolnej Kopalni.

Niemal wszystkie postacie z dema możemy spotkać w Nowym Obozie i okolicach, a także w Kotle i kopalni. Możemy eksplorować jednak cały teren, ograniczony przezroczystą barierą oznaczoną jako ‘DEMOWALL’. Modyfikacja wynagradza wspinanie się po trudno dostępnych miejscach; co więcej jedno z zadań wymaga eksploracji względnie odległego miejsca.

Z wyjątkiem jednej lokacji, niemal cała muzyka pochodzi z Gothic I, stąd grając w nią, czułem się, jakbym przechodził pierwszą część serii. Irytował mnie jednak brak płynnego przejścia między ścieżkami dźwiękowymi – rozpoczynały się one i zakańczały natychmiast. Nie było między nimi przejścia, które znamy z oryginału, a może nawet nie zauważamy, ponieważ jest tak płynne. A przynajmniej niemal zawsze.

Na Dnie
W modyfikacji warto zaglądać we wszystkie dziury.

W trakcie gry, zacząłem żałować, że ją zacząłem, zamiast poczekać na pełną wersję – ponieważ już nie będę miał wrażenia, przynajmniej w pierwszym rozdziale, że odkrywam nową historię. Mam nadzieję, że cała modyfikacja będzie co najmniej dwa razy dłuższa niż demo. Jak już zostanie wydana, jako główna bohaterka będę podejmował inne decyzje, niż poprzednio.

Instalacja

Demo modyfikacji jest stworzone w języku niemieckim. Aby w nią zagrać po polsku lub angielsku (automatyczne tłumaczenia) należy:

  • zainstalować Gothic II: Noc Kruka
  • zainstalować modyfikację przy pomocą instalatora dostępnego na World of Gothic: [link]
  • wypakować automatyczne tłumaczenie do folderu o nazwie ‘Gothic II’: [polska wersja] | [angielska wersja]
Temple
Tajemnicę świątyni powinniśmy odkryć w pełnej wersji.

Credits

Fabuła Stubenfly, namenloserChad, Jorgenson, Jase (Jaserinou)
Budowa lokacji namenloserChad, Jase
Skrypty Jase
Dialogi namenloserChad, Stubenfly, Jorgenson, Jase
Dubbing (mastering) Jorgenson
Filmy z animacjami Stubenfly, Jase
Pomoc techniczna, instalator gry neocromicon
Soundtrack ze świątyni German Club Mafia
Pomysłodawcy zadań yeagerGate, Uranos, Splatterguy
Testerzy namenloserChad, Stubenfly, yeagerGate
(pełne creditsy znajdują się w Outrze modyfikacji)

Powiązane wpisy