Umiejętności

ATRYBUTY ORAZ UMIEJĘTNOŚCI

 

Porozmawiajmy o atrybutach, a jest ich 5. Co poziom dostajemy 10 punktów do rozdysponowania, a każdy kolejny punkt w dany atrybut zwiększa koszt na kolejny poziom. Są to kolejno:

Siła – odnosi się do twojej tężyzny fizycznej. Zwiększa obrażenia zadawane podczas walki wręcz oraz odblokowuje przedmioty i zdolności.

Budowa – opisuje twoją kondycję fizyczną. Na stale zwiększa poziom energii życiowej oraz odblokowuje przedmioty i zdolności.

Zręczność – zwiększa zasięg zadawanych obrażeń i odblokowuje nowe zdolności i przedmioty.

Inteligencja – w zależności od wyboru frakcji, podnoszenie poziomu inteligencji na stale zwiększa moc many lub moc PSI, a także odblokowuje nowe umiejętności.

Spryt – wpływa na umiejętność społeczne, odblokowuje pewne zdolności. Zwiększa odporność Banitów na działanie dopalaczy

Każdy z atrybutów jest jest ważny w wyborze umiejętności, ponieważ każda wymaga określone ilości punktów włożonych w dany atrybut. Np. zwiększenie umiejętności posługiwania się bronią biała będzie wymagało odpowiedniej ilości siły oraz budowy fizycznej, natomiast magia zręczności oraz inteligencji.

Umiejętności dzielą się na 4 ogólnodostępne oraz 3 dostępne tylko dla odpowiedniej frakcji (po jednym rzędzie dla każdej)

WALKA

Broń do walki wręcz – z każdym poziomem zwiększa obrażenia zadawane podczas walki wręcz

Broń dystansowa – —||— bronią palną

Broń ciężka – —||— bronią ciężką

Siła ataku – z każdym poziomem siła twoich ataków rośnie

Siła parowania – —||— skraca czas, prze który twoja postać nie może odpowiedzieć na atak

Ciężki cios – —||— zwiększa obrażenie zadawane przez twój specjalny atak

Granaty – —||— zwiększa obrażenia zadawane granatem ręcznym

Atak z plecakiem odrzutowym – odblokowuje możliwość ataku wręcz z plecakiem odrzutowym

Zabójca mutantów – dodatkowe obrażenia podczas walki z mutantami

Zabójca maszyn – dodatkowe obrażenia podczas walki z robotami

 

PRZETRWANIE

Odporność na promieniowanie – z każdym poziomem zwiększa odporność na promieniowanie i obrażenia otrzymane w jego wyniku

Odporność na ogień – —||— na działanie ciepła i ognia

Odporność na zamarzanie – —||— w wyniku działania zimna i mrozu

Odporność na truciznę – —||— od trucizny

Pancerz – na każdym poziomie zwiększa się stopień ochrony gwarantowany przez pancerz

Trofea zwierzęce – odblokowuje zdolność pozyskiwania specjalnych trofeów od zwierząt

Pożeracz – zwiększa poziom zdrowia uzyskiwany dzięki jedzeniu

Poszukiwacz przygód – pokazuje teleportery na mapie

Szósty zmysł – pokazuje wrogów na radarze

Dodatkowe punkty wytrzymałości – z każdym poziomem otrzymujesz dodatkowe punkty wytrzymałości

Witalność – na stale zwiększa witalność

 

RZEMIOSŁO

Otwieranie zamków – odblokowuje zdolność otwieranie zamków. Rośnie wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów.

Ślusarz – wytrychy nie będą się łamać

Kieszonkowiec – odblokowuje zdolności złodziejskie i obniża prawdopodobieństwo zostania przyłapanym

Kradnie się tylko dwa razy – daje możliwość ukradzenia dodatkowego przedmiotu podczas kradzieży

Zmodyfikowana broń – odblokowuje możliwość ulepszania i usprawnienia broni przy stanowisku rzemieślniczym

Złotnik – odblokowuje możliwość tworzenia pierścieni i amuletów przy stanowisku rzemieślniczym

Gniazdo na kamienie – odblokowuje możliwość dodawania magicznych kamieni do niektórych broni przy stanowisku rzemieślniczym

Chemia – daje możliwość tworzenia dopalaczy i eliksirów

Hakowanie – zwiększa szansę na odblokowanie elektronicznych zamków odpowiadających danemu poziomowi

Zawodowy haker – z każdym poziomem daje dodatkową możliwość hakowania

Nie tak szybko – z każdym poziomem zwiększa ilość czasu na hakowanie

Górnictwo – zwiększa zyski podczas wydobycia minerałów. Rośnie wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów

 

POSTAĆ

Punkty atrybutów – natychmiast otrzymujesz 10 pkt atrybutów

Doświadczony myśliwy – zdobywaj więcej punktów doświadczenia za zabitych wrogów

Mol książkowy – czytając, możesz zdobyć dodatkowe punkty doświadczenia

Wyznawca – zdobywaj więcej punktów doświadczenia dzięki wypełnianiu misji

Licytator – handlarze dadzą ci zniżkę

Umiejętności walki – zwiększa współczynnik walki

Umiejętność przetrwania – —||— przetrwania

Umiejętności rzemieślnicze – —||— rzemieślnicze

Umiejętności osobowościowe – zwiększa charyzmę

Grupa – z każdym poziomem zwiększa silę bojową twoich towarzyszy

Adwokat – zmniejsza koszt grzywny, które trzeba zapłacić za popełnione przestępstwa

Przyjaciel bestii – powstrzymuje atak słabych zwierząt

Atrybut – z każdym poziomem otrzymujesz dodatkowe punkty atrybutów

Emocjonalny – jeśli oziębłość jest równa od 0 do 20, czas działania magii, stymulantów i PSI zostaje wydłużony

Zrównoważony – jeśli oziębłość wynosi pomiędzy 40 a 60, daje dodatkowe obrażenia podczas walki wręcz

Syntetyk – jeśli oziębłość jest równa od 80 do 100, otrzymujesz premię do obrażeń zadawanych bronią dystansową

 

Zatrzymajmy się na chwilę. Jak już zobaczyliście będzie możliwość ulepszania broni, tworzenia przedmiotów oraz umiejętności rozmów.

Każdą broń można ulepszyć do 3 razy, dodatkowo wkładając do nich kryształy z miejscem na gniazdo, dodając dodatkowe obrażenia od żywiołów.

Charyzma natomiast pozwala nam natomiast zmieniać naszą oziębłość. Im mniejsza tym bardziej dobrym jesteśmy, a im większa tym bardziej jesteśmy tym złym. Tworzenie nowych przedmiotów będzie od nas wymagało shematów, które znajdziemy w świcie gry

 

A teraz przejdźmy do umiejętności frakcyjnych

 

BERSERKER

Berserker – odblokowuje nauczycieli frakcji. Dodatkowa odporność na truciznę. Nowy sprzęt u kupców frakcji. Odblokowuje możliwość ulepszenia broni magicznych. Dostęp do magicznych mocy.

Magia – zdolności magiczne działają dłużej lub powodują większa obrażenia. Skuteczność zwiększa się z każdym poziomem.

Mana – ilość many rośnie wraz z kolejnym zdobytym poziomem

Ulepszanie broni – odblokowuje możliwość ulepszania broni Beserkerów i użycia aur zadających obrażenia

Strzał rozpraszający – odblokowuje możliwość wystrzelenia kilku strzał podczas pojedynczego strzału

Strzał poszukujący – odblokowuje możliwość strzelenia strzałami wyszukującymi

Zaklęcie „Kamuflaż” – na chwilę zyskujesz kamuflaż

Zaklęcie „Skóra nosorożca” – na chwilę zwiększa twój współczynnik pancerza

Zaklęcie „Wygląd wojownika” – na chwilę zwiększa twoje obrażenia

Zaklęcie „Transfuzja krwi” – zamienia energię życiową w manę

Zaklęcie „Wilczy duch” – przyzywa ducha który będzie walczył po twojej stronie

Zaklęcie „Poczuj życie” – podświetla wszystkie żywe istoty w twoim zasięgu

Zaklęcie „Trująca aura” – zadaje obrażenia od trucizny wszystkim wrogom znajdującym się w zasięgu

Zaklęcie uzdrawiające – leczy ciebie i twoich towarzyszy

 

BANITA

Banita – odblokowuje nauczycieli frakcji. Dodatkowa odporność na promieniowanie. Nowy sprzęt u kupców frakcji. Odblokowuje możliwość ulepszenia broni mechanicznych. Brak kary do doświadczenia podczas używania dopalaczy. Można używać kilku dopalaczy naraz.

Nieprzykręcone – odblokowuje możliwość odzyskiwania części broni

Tworzenie amunicji – odblokowuje możliwość robienia amunicji do broni Banitów

Chemia ciała – zwiększa skutki i czas działania dopalaczy. Skuteczność zwiększa się z każdym poziomem

Produkcja mało zaawansowanej technologicznie broni – odblokowuje możliwość ulepszenia broni Banitów przy stanowisku rzemieślniczym

Odporność na działanie dopalaczy – określa liczbę dopalaczy, które można zażyć

Dopalacz „Zjechany” – tymczasowo zwiększa prędkość odnawiania energii życiowej

Dopalacz „Stalowa skóra” – tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie rodzaje obrażeń

Dopalacz „Podnieś mnie” – tymczasowo zwiększa refleks

Dopalacz „Złomowy skaner” – tymczasowo zwiększa widoczność wszystkich przedmiotów

Dopalacz „Wzmacniacz odporności” – tymczasowo zwiększa odporność na wszystkie efekty CC

Dopalacz „Twardziel” – tymczasowo zwiększa odporność na obrażenia w walce

Dopalacz „Zmiana zdania” – tymczasowo podwaja nasze obrażenia

Dopalacz „Miłośnik zwierząt” – tymczasowo powstrzymuje słabsze zwierzęta od atakowania nas

 

KLERYCY

Klerycy – odblokowuje nauczycieli frakcji. Dodatkowa odporność na ogień. Nowy sprzęt u kupców frakcji. Odblokowujesz możliwość ulepszenia broni energetycznych. Dostęp do mocy PSI.

PSI – zdolności PSI działają dłużej lub powodują większe obrażenia. Skuteczność zwiększa się z każdym poziomem.

Akumulator – z każdym poziomem zwiększa limit energii umysłowej

Produkcja wysoce zaawansowanej technologicznie broni – odblokowuje możliwość ulepszenia broni Kleryków przy stanowisku rzemieślniczym

Jednoosobowa armia – zwiększa ilość obrażeń podczas samotnych podróży

Sugestia – odblokowuje zdolność wpływania na innych za pomocą kontroli umysłu z menu dialogowego

Technofil – podświetla na chwilę wszystkie przedmioty wykorzystujące najnowocześniejszą technikę

Zdolność oczyszczenia – usuwa wszystkie efekty

Pole mocy – tworzy tymczasowe pole mocy

Zdolność „Ten z bronią” – zwiększa obrażenia broni dystansowej

Zdolność fazowania – teleportuje nas na bezpieczną odległość podczas walki zostawiając za nami hologram

Zdolność „Fala mocy” – tworzy falę mocy, która powoduje obrażenia wrogom w zasięgu

Zdolność „Ostatni bastion” – wskrzesza Jaxa w połową zdrowia

Zdolność prognozowania – tworzy hologram, który wabi wrogów i odwraca od ciebie uwagę

wordpress theme jazzsurf.com