G1R GUP MakingOf 4
Dark Fenix
Wiadomości Gothic Remake

Po miesięcznej przerwie studio Alkimia Interactive opublikowało nowy film z serii Gothic Remake Making of. Jest to już czwarty odcinek tego cyklu, który skupia się na fabule gry. Film został podzielony na trzy segmenty: zmiany w fabule, orkowie i reakcja otoczenia na zmieniający się świat.

Twórcy koncentrując się na fabule, wychodzą z założenia, że główna historia jest dobra. Dlatego, zamiast wprowadzać niepotrzebne zmiany skupili się na łataniu dziur fabularnych i rozwijaniu tych elementów, które ewidentnie nie zostały dokończone w oryginalnej grze. Na szczęście w ekipie Alkimia Interactive znajduje się Mattias Filler, jeden z oryginalnych twórców pierwszego Gothica. Jak sam wspomina, było wiele rzeczy, które chciał zmienić/poprawić. Przykładowo słynna kwestia z 12 czy 13 magami tworzącymi barierę. Oprócz poprawy pewnych nieścisłości, Gothic Remake dostarczy nam około 25% więcej zadań pobocznych. Istniejące zadania również zostały przeanalizowane, w wyniku czego niektóre misje dostały nowe sposoby ich wykonania. Twórcy przestrzegają fanów przed przechodzeniem znanych zadań „po staremu”. Czasami trzeba porozmawiać z dodatkową osobą lub odwiedzić nowe miejsce, aby wybrać najlepsze rozwiązanie problemu.

Byłem bardzo szczęśliwy, bo w życiu rzadko zdarza się dostać drugą szansę.

Mattias Filler

Druga część filmu skupia się na orkach. Alkimia Interactive musiała znaleźć kompromis pomiędzy dzikimi zielono skórnymi stworzeniami, a znacznie bardziej ucywilizowaną wersją z Gothica 3. Z tego też względu wyklarowała się narracja, że orkowie w Górniczej Dolinie to jednostki bojowe. Orkowie żyli tu od zawsze. W kolonii karnej przebywali szamani – strażnicy świątynni, a reszta to zwyczajnie ich ochroniarze. Ich celem jest walka z ludźmi, bo tylko ludzie mogą im zagrozić. Dlatego też orkowie na wyspie Khorinis nie tworzą cywilizacji/społeczności. To co widzimy to posterunek, którego celem jest ochrona szamanów. Nie są oni najbardziej rozwiniętą częścią społeczności orków.

Podobnie jak ludzie, orkowie są również uwięzieni, a ich zasoby są ograniczone. Przekłada się to na każdy aspekt życia. Widać to po ubraniach szamanów, po poszarpanych skrawkach metalu czy też konstrukcjach ich budowli. W filmie wypowiada się również twórca orkowego języka David Müller. Język orków jest prosty, szorstki i niemelodyjny. Joseph May, aktor głosowy Bezimiennego z angielskiej wersji wspomina, że język orków był jego koszmarem, który trudno opanować.

Na koniec twórcy opowiadaj o zmieniającym się świecie. W pierwszym Gothicu nieważne jak wielkie rzeczy się nie działy, postacie postronne reagowały tak samo, jak w pierwszym rozdziale. Przykładowo pomimo wywołania wizji od Śniącego nikt w Starym Obozie tego nie komentował. Teraz ma to się zmienić. Widać to też po nagraniach. Film przedstawia Iana stojącego w Starym Obozie. Jak wiemy jest on zarządcą w kopani i po jej zawaleniu nie mamy z nim kontaktu, a w Remake’u najwyraźniej przeżył. NPC teraz będą reagować na zmieniające się warunki takie jak padający deszcz. Baal Parvez przemawiający w Starym Obozie będzie teraz aktywnie zbierał słuchaczy, którzy będą porzucać swoją pracę.

Kobiety w Gothic Remake i bugi

W ostatnich tygodniach w Internecie rozkręciła się dyskusja, a jej przyczyną był wygląd kobiet w Gothic Remake. Studiu Alkimia Interactive oraz firmie THQ zarzucono celowe projektowanie nieatrakcyjnych postaci kobiecych, a także dobór ubrań, które odbiegają od stylistyki oryginalnego Gothica. Czy dzisiejszy film dodaje coś do tej dyskusji? Otóż nie. Nagranie co prawda pokazuje salę tronową Gomeza ale nie widzimy w niej żadnej kobiety. Dlatego pomimo zapewnień twórców, że pochylą się nad problemem, dalej musimy cierpliwie czekać na efekty.

W filmie nadal możemy zaobserwować niedoróbki samej gry. Przykładowo pochodnie pomimo, że słońce jest jeszcze wysoko, palą się cały czas. Za to bąbelki powietrza w czasie nurkowania nie wydobywają się już z nóg Bezimiennego.

Powiązane wpisy