Od premiery ELEXa minęło już prawię 10 miesięcy, spójrzmy więc co słychać u Piranha Bytes.
Wyniki sprzedażowe ELEXa
Na początku lipca dzięki niedopatrzeniu w systemie Achivków na Steamie poznaliśmy wyniki sprzedażowe licznej części gier na owej platformie. Wśród wymienionych tytułów oczywiście nie mogło zabraknąć ELEX, Risen 3: Władcy Tytanów oraz Risen 2: Mroczne Wody. Najmłodsza gra z tej trójki w ciągu dziesięciu miesięcy od premiery sprzedała się w ilości 254.457 sztuk zasilając poniekąd konto Gabena. Należy jednak pamiętać, że nie są to dokładne dane i ich rzeczywista liczba może być inna. Oczywiście do końcowego wyniku należy doliczyć jeszcze wirtualne egzemplarze sprzedane na innych platformach takich jak GOG, PS4 i XOne, nie wspominając jednocześnie o egzemplarzach fizycznych. Natomiast Risen 3 sprzedał się w ilości 342.772 (4 lata od premiery) a Risen 2 w ilości 713.807 (6 lat od premiery) co również jest dobrym wynikiem sprzedażowym bazując tylko i wyłącznie na źródle z platformy Steam.
Źródło
Niedawno przez polski Internet przeszła informacja jakoby Björn Pankratz w rozmowie z Kai Rosenkranz zdradził, że powstają pierwsze szkice i przymiarki do nowej części Gothica. Postanowiliśmy dokładnie sprawdzić te informacje i obejrzeliśmy ponownie pięciogodzinny live. Niestety NIE możemy potwierdzić informacji jakoby nowa gra w świecie Gothica już powstawała. Mógł to być sprytny chwyt lub wyrwane z kontekstu zdanie.
Innymi ciekawymi rzeczami, o których możemy usłyszeć na live to:
- Jenny Pankratz zaczęła pracę w Piranha Bytes w 2008r. Jenny była odpowiedzialna na wyłapywanie błędów w pierwszej części Risena, ponieważ studio nie mogło sobie pozwolić na wydanie zbugowanej, niedopracowanej gry jak to było w przypadku Gothica 3. Ostatecznie Jenny ukończyła Risena 1 aż 40 razy.
- Risen 3 początkowy był tworzony pod grę Epizodyczną, dlatego prolog (pierwsza wyspa) jest taka długa. Dopiero w końcowych fazach produkcji, pod naciskiem Piranha Bytes, wydawca zezwolił na stworzenie jednego pełnego produktu.
- Piranie zdają sobie sprawę z problemów jakie doskwierały graczom w czasie rozgrywki w ELEXa (np. trudne pierwsze 20 godzin gry, drętwa walka), dlatego też rozważają oni opcję wprowadzenia trybu fabularnego aby gracz nie przejmował się zbytnio poziomem trudności.
Piranha Bytes aby lepiej zapoznać swoich fanów z pracą studia i procesem powstawania gier postanowiła tworzyć filmy na YouTube. W owych filmach Björn i Jenny Pankratz opowiadają o różnych kwestiach związanych ze studiem i samymi grami. Filmy są nagrywane w języku niemieckim ale PB regularnie dodaje do nich angielskie napisy.
Kanał Piranha Bytes na YT
Nagrody dla ELEXa
Najnowsze dziecko studia Piranha Bytes ELEX otrzymała wiele nominacji, jak również dwie nagrody, którymi są:
- „Nagroda publiczności” na Deutschen Computerspielpreis 2018.
- „Nagroda za sprzedaż Gold” za sprzedaż ponad 100.000 sztuk ELEXa w przeciągu pół roku na wszystkich platformach w Niemczech.