Zespół Dzieje Khorinis ogłosił wczoraj zakończenie prac nad modyfikacją. W najnowszym oświadczeniu twórcy wyjaśnili przyczyny swojej decyzji.
Wczoraj, tj. w niedzielę 27 sierpnia, w okolicach godziny 22, za pośrednictwem swojego profilu na Facebooku zespół Dzieje Khorinis wystosował oświadczenie. W tekście dowiadujemy się, że twórcy modyfikacji po piętnastu latach pracy ją zawiesili i nie zamierzają jej publikować. Poniżej przedstawiam wam całą treść oświadczenia:
Zespół Dzieje Khorinis podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad modyfikacją oraz pożegnaniu się z fanami. Z tego miejsca chcemy wyjaśnić przyczyny tej decyzji oraz podkreślić parę spraw.
Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań „nestorów”, którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego „oryginalnego” dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać.
Jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o zredukowaniu części „Vaduz” (DK 1) i połączeniu jej z Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szansę na przygotowaniu dubbingu do obu planowanych wcześniej części modyfikacji. Ze względu na niejasny stan dubbingu oraz zbyt wiele problemów w projektowaniu scenariusza nie byliśmy w stanie określić jasnego kierunku działania. Czas od marca tego roku do sierpnia poświęciliśmy na poprawki scenariusza i projektowanie dalszej części fabuły (Khorinis).
Błędem ze strony zespołu było prowadzenie nadmuchanego PR, które rozbudziły w graczach nadzieję na ambitny projekt z gwiazdorską obsadą. Wiele projektów modyfikacji do Gothica upadło z powodu braku motywacji i tutaj jest podobnie, lecz chcemy, aby było dla Was jasne to, że brak motywacji wyniknął ze złego zarządzania, którego nikt nie ma już siły naprawiać. PRZEPRASZAMY wszystkich fanów oczekujących na modyfikację, ślących nam dobre czy gorzkie, ale konstruktywne słowo oraz wszystkich wspierających finansowo na kanale Youtube.
Z tego miejsca chcielibyśmy pogratulować też sukcesu ekipie Gothic II Kroniki Myrtany, Ekipie, która przekuła prawdziwa pasję w coś, co faktycznie powstało, a co było początkowo okupione niezrozumieniem ze strony fandomu. Cieszymy się, że udało im się przetworzyć to w dobrego moda, która zainteresowała społeczność Gothica na tyle, że są głodni ich więcej.
Kłaniamy się więc nisko, żegnamy i idziemy w swoją stronę. DK 2008-2023.
Pozdrawiamy, zespół Dzieje Khorinis.
Jak wynika z tekstu, głównym powodem zaprzestania prac nad modyfikacją jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem. Warto tutaj dodać, że jest to ta sama osoba, która została wmieszana w sprawę z majowym wyciekiem plików moda. Z dostępnych nam informacji wiadomo, że Dark (założyciel i pomysłodawca Dziejów), od jakiegoś czasu nie pełnił roli koordynatora projektu, stanowisko przejęła inna osoba. Natomiast Dark zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu.
W dalszej części tekstu zespół przeprasza za nadmuchany PR, który nijak się miał do rzeczywistego stanu prac (pamiętacie projekt Nestorzy?). Wspomina o złym zarządzaniu całym projektem oraz… gratuluje ekipie Kronik Myrtany osiągniętego sukcesu.
Przechodząc do podsumowania. W naszej redakcji od zawsze trzymaliśmy kciuki za projekt Dziejów Khorinis. Jednak po majowym leaku braliśmy pod uwagę taki rozwój wydarzeń. Teraz nasze obawy wiążemy z niewykorzystanymi nagraniami nestorów. Co więcej, jest nam przykro, że praca tylu wybitnych aktorów głosowych może zostać zaprzepaszczona i mamy nadzieję, że właściciel praw autorskich znajdzie jakiś sposób na wykrzystanie ich w inny sposób.
Oświadczenie grupy Dzieje Khorinis na Facebooku
dziejekhorinis.org