Czym jest Próba Ognia?
Próba Ognia jest testem dla nowicjuszy, którzy pragną stać się magami ognia. Jest to bardzo ciężka próba, tylko nieliczni mogą ją ukończyć. W tym teście startuje kilku nowicjuszy naraz, jednak tylko jeden z nich może ją pomyślnie przejść.
Jak dowiedzieć się o Próbie Ognia?
Przede wszystkim musimy mieć dostęp do klasztornej biblioteki, a na to trzeba zapracować pomagając magom. Gdy już dostaniemy klucz do owej biblioteki, należy znaleźć w niej księgę o nazwie „Próba ognia” i przeczytać ją. Następnie trzeba porozmawiać z Pyrokarem na temat próby i wziąć zadanie od każdego członka Najwyższej Rady.
Próba Ognia – Zadania
Ścieżka Wiernych
Zleceniodawca: Pyrokar
Pierwsze zadanie próby ognia zleca sam najwyższy mag, Pyrokar. Polega na znalezieniu pustej runy. Należy wyjść z klasztoru i udać się w stronę Martwej Harpii i dalej iść ścieżką prowadzącą obok myśliwego Dragomira. Można również popłynąć na skróty skacząc z klasztornego mostu. Ostatecznie należy iść cały czas główną scieżką w stronę Czarnego Trolla. Chwilę za miejscem, w którym został pokonany Magiczny Golem przechodzimy przez most, zabijamy bandytę. Trochę dalej będzie stał Ulf, który po rozmowie będzie za nami podążał. To nic, chwilę później się odłączy. Idąc zgodnie z mapką po pewnym czasie dotrzemy w okolice jamy czarnego trolla. Skręcamy przed nią w prawo, przechodzimy przez most i idziemy do niebieskiej kropki zaznaczonej na mapce. Wejście do jaskini jest schowane w winoroślach (jeśli zdjęcie jest za ciemne to trzeba rozjaśnić nieco obraz na monitorze): Gdy już wejdziemy do jaskini skręcamy w prawy korytarz (w lewym są pełzacze). Tam, na platformie spotkamy Agona pilnującego skrzyni. Po krótkiej rozmowie rozpocznie się walka. Po niej przeszukujemy skrzynię, w której jest pusta runa. Zadanie od Pyrokara zostało wykonane. Czas wracać do klasztoru. W drodze powrotnej Ulf będzie chciał nas zabić i przypisać sobie zwycięstwo. Oczywiście należy go zabić.
Tworzenie Runy „Ognista Strzała”
Zleceniodawca: Ulthar
Gdy pusta runa z zadania od Pyrokara będzie już twoim posiadaniu, należy udać się do klasztornej biblioteki, a w niej poprosić o pomoc Hyglasa. Potrzebna będzie pusta runa, siarka i zwój „Ognista Strzała”. Nauka będzie cie kosztowała 5 punktów nauki. Teraz podejdź do stołu runicznego i tam stwórz runę. Następnie udaj się do Najwyższej Rady, runę pokaż Ultharowi, a zadanie zostanie zaliczone.
Żyjąca Skała
Zleceniodawca: Serpentes
Najpierw trzeba zdobyć Święty młot Innosa. Pilnuje go Garwig w klasztornych piwnicach. Tutaj można albo uśpić strażnika zakęciem snu, które należy kupić u Goraxa lub dostać od Dyriana, w zamian za pewną obietnicę. Można również na „chama” ukraść młot płacąc później 50 złotych monet grzywny. Gdy artefakt jest już w naszym posiadaniu ruszamy w podróż. We wcześniejszej częsci wpisu jest mapa, na której zostały zaznaczone najważniejsze miejsca w całej Próbie Ognia.
Magicznego golema, którego należy zabić za pomocą zdobytego wcześniej młota. Gdy zostanie to już uczynione, zadanie od Serpentesa można uznać za zaliczone. Oczywiście należy wrócić do najwyższej rady i poinformować maga o ukończeniu zadania.
Gratulacje, wykonałeś próbę ognia i możesz zostać magiem.