Romek
Gothic 3: Zmierzch Bogów
Silden
Zbierz 5 listów polecających.
Zadanie jest proste. Trzeba pomóc mieszkańcom Silden i Geldern a w zamian dostaniemy listy polecające. Gdy będziemy mieć ich 5 udajemy się do Anoga. Ten zaufa nam i udzieli pomocy.
Nagroda: Siła +2
1000 doświadczenia
Reputacja w Silden +10
Zlecający: Anog
Zdobądź trochę niestrawionej ognistej pokrzywy.
Aby wykonać to zadanie należy wyjść północną bramą Silden i udać się w kierunku rzeki. Będzie tam stado ścierwojadów. Po zabiciu wszystkich zbierz z ich żołądków ognistą pokrzywę i zanieś ją Corneliusowi.
Nagroda: Siła +2
2000 doświadczenia
500 szt. złota
List polecający
Zlecający: Cornelius
Dowiedz się, kto karmi ptaki na dachu Oelka i zmuś go, aby przestał.
Podążaj za chlebem rozrzuconym na ziemi w Silden. Na końcu szlaku jest sprawca zamieszania. Pobij go i wróć do Oelka.
Nagroda: 
Siła +2
1000 doświadczenia
+10 reputacja w Silden.
500 szt. złota
List polecający.
Zlecający: Oelk
Zmierz się na arenie z nowicjuszem.
Udaj się na arenę i pobij swego rywala.
Nagroda: 2500 doświadczenia
siła +1
Zlecający: Obert
Zmierz się na arenie z wojownikiem.
To samo co we wcześniejszym zadaniu.
Nagroda: 3250 doświadczenia
Siła +3
Zlecający: Obert
Zmierz się na arenie z elitarnym wojownikiem.
 
Tak samo jak wyżej.
Nagroda: 4000 doświadczenia
siła +5
Zlecający: Obert
Barnabas nie spłacił długów.
Po rozmowie z Antonem wyjdź z budynku i udaj się ku karczmie na drugim końcu Silden. Poszukaj tam Barnabasa. Zaproponuje nam w rozmowie pewien układ. W zamian za list polecający mamy rzucić na Antona czar amnezji tak aby zapomniał o długach Barnabasa. Możemy przyjąć propozycję lub zażądać spłaty długów. Jeśli wybierzemy tą drugą opcję, wywiąże się walka. Po pokonaniu oszusta należy zażądać pieniędzy. Kiedy dostaniemy złoto wracamy do Antona.
Nagroda: Siła +2
Doświadczenie +4000
Złoto +300
List polecający
Zlecający: Anton
Zajmij się Antonem
Jeśli zgodzimy się na propozycję Barnabasa da on nam czar amnezji. Wracam do Antona i rzucamy na niego zaklęcie. W rozmowie sprawdzamy czy ofiara zapomniała o dłużniku. Jeśli dobrze poprowadzimy rozmowę to dostaniemy 500 szt. złota od Antona.
Wracamy do Barnabasa po zapłatę. List polecający da nam bez ociągania natomiast o złoto trzeba będzie z nim walczyć. Po wygranej walce przeszukujemy jego ciało i zabieramy naszą zapłatę.
 Nagroda: Siła +2
Doświadczenie +3000
Złoto 1000
List polecający
Zlecający: Barnabas
Zabij 10 krów z innego stada.
Jurgen prosi nas o zabicie 10 krów ze stada jego konkurenta. Zadanie jest o tyle trudne że krowy uciekają jak zaczniemy rzeź a właściciel rzuci się na nas wraz z innymi mieszkańcami Silden. Najlepiej zadanie to wykonywać wieczorem kiedy Tahbert, właściciel krów jest przy ognisku z dala od swych zwierząt. Krowy trzeba zabijać szybko i sprawnie. Najlepiej przywołać ognisty miecz(o ile mamy odpowiedni zwój). Przy odrobinie szczęścia zabite zostanie 7-8 krów. Pozostałe uciekną a rozwścieczony tłum zaatakuje nas. Trzeba uciekać. Po wyjściu północną bramą napotkamy krowy Tahberta. Zabij je a pojawi się komunikat o wykonaniu zadania. Wróć do miasta i porozmawiaj z Jurgenem.
Nagroda: Siła +4
Złoto 200
Doświadczenie 2000(dodatkowe 500 za zabicie krów)
List polecający
Zleceniodawca: Jurgen
Ukradnij Dylanowi amulet
Złodziej Meryl chce abyśmy ukradli Dylanowi, kupcowi z Geldern, amulet. W Geldern Dylana można spotkać na ulicy. W rozmowie z nim dowiadujemy się iż z chęcią odda amulet jeżeli Meryl przestanie wysyłać złodziei do Geldern. Wróć do Meryla i porozmawiaj z nim. Zgodzi się na to. Udaj się znów do Geldern i zdobądź amulet. Wróć z nim do Silden.
Nagroda: Doświadczenie 5000
List polecający
Zlecający: Meryl
Zbierz pięć listów polecających
Zadanie długie i powiązane z kilkoma innymi zadaniami. Trzeba pomóc kilku osobom w Silden i zdobyć od nich listy polecające. Jeden z listów można dostać w Geldern( u Borisa). Kiedy będziemy mieć 5 listów oddajemy je Anogowi.
Nagroda: doświadczenie 3000
Zlecający: Anog
Zaprowadź żonę Antona do Anoga.
Zadanie dostajemy po zaniesieniu listów polecających do Anoga. Anog każe nam przyprowadzić kręcącą się przy karczmie żonę Antona, Isabelle do siebie.
Nagroda: doświadczenie 2000
Reputacja u Buntowników +5
Reputacja w Silden +5
Zlecający: Anog
Zabij Antona
Zadanie dostaniemy po rozmowie Anoga z Isabelle. Zadanie proste. Udajemy się do Antona i zabijamy zdrajcę po czym wracamy do Anoga.
Nagroda: Siła +3
Reputacja u Buntowników + 5
Reputacja w Silden +5
Doświadczenie 4000
Zlecający: Anog
Zaprowadź żonę Antona do domu.
Zadanie dostajemy dopiero po zabiciu Antona. Odprowadzamy Isabelle do jej domu po czym wracamy do Anoga.
Nagroda: Reputacja w Silden +5
Doświadczenie 2000
Zlecający: Anog
Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga
Zadanie dostępne dopiero po zdobyciu listów polecających. Udajemy się do siedziby Inoga, do Geldern. Zanim Inog uda się z nami będzie chciał abyśmy wykonali kilka zadań w Geldern. Po wykonaniu wszystkich zadań Inog uda się z nami do Silden.
Nagroda: Reputacja u Buntowników +5
Siła +2
Reputacja w Geldern +5
Doświadczenie 6000
Zlecający: Anog
Poproś Gorna, aby posłał pomoc dla Geldern
Zadanie otrzymamy dopiero po przyprowadzeniu Inoga do Anoga. Trzeba udać się do Gothy i dostać się do Gorna. Zanim jednak zostaniemy wpuszczeni do Gorna trzeba wykonać zadanie „Przekup odźwiernego. Zapłać mu 50000 sztuk złota”.
Zlecający: Anog
Poproś Thorusa o zaprzestanie ataków na Geldern
Zadanie otrzymamy w tym samym momencie co zadanie z Gornem. Trzeba udać się do Thorusa w Trelis i porozmawiać z nim. Zanim jednak obieca spełnić prośbę trzeba będzie wykonać dla niego kilka zadań.
Nagroda: Reputacja w Silden +5
Doświadczenie 4000
Zlecający: Anog