Szkeleton
ELEX Wiadomości Wywiady

Nie ma osoby, która by nie lubiła gier RPG. Jak również nie ma osoby, która by nie usłyszała o studiu Piranha Bytes.  Twórcy takich sławnych gier jak seria Gothic oraz nieco mniej rozpoznawany Risen, tym razem przygotowują graczy do podróży w przyszłość. W ELEX, ich najnowszym dziele, nie ma już średniowiecznego fantasy, a już futurystyczny post apokaliptyczny świat. Serwis wccftech przygotował specjalnie dla fanów wywiad z Amadeusem Weidmannem. Zapraszamy do czytania!

Jakie są największe nowości oraz dodatki gamepley’owe w ELEX’ie w porównaniu do poprzednich gier Piranha Bytes, oprócz zmiany charakterystyki gry.

Dodaliśmy plecak odrzutowy jako główną nowość dla naszej gry. Wierzymy, że gracze uwielbiają podróżować i odkrywać każdy kawałek lądu, dlatego chcieliśmy dać im całkowitą wolność. Dodatkowo postaraliśmy się aby gracze zanurzyli się w świat, tak aby zapomnieli, że grają w grę. Jedną z nowości jest również brak ekranów ładowania (ekranów ładowania nie było również w G3 – redak.). Pomimo ogromnego kontynentu gracz nigdy nie uświadczy osobnego ładowania gry na terenie potężnego kontynentu zwanego jako Magalan. Świat gry nie zatrzymuje się również gry gracz przegląda ekwipunek itp. Mnóstwo NPC jest śmiertelnych. Oznacza to, że można zabić prawie każdego. Jeśli zabijesz kogoś kto miał zadanie, stracisz możliwość jego wykonania. Natomiast gdy zabijesz kogoś kto był tylko częścią zadania, przebieg questa się zmieni albo nawet całe jego zakończenie.

Czy jest jakiś maksymalny poziom? Czy gracze mogą nauczyć się wszystkich umiejętności oprócz tych przypisanych do frakcji?

Nie ma maksymalnego poziomu. Jednak każdy kolejny poziom wymagać będzie coraz to więcej i więcej punktów doświadczenia.

Czy będzie możliwe jest mieszanie uzbrojenia bez ograniczeń, na przykład używanie broni palnej oraz tarczy jednocześnie?

Możesz używać mieczy lub innej broni jednoręcznej jednocześnie z tarczą. Jednak, dla przykładu, broń dwuręczna nie może być używana razem z tarczą (co jest oczywistą sprawą). Oczywiście możesz dynamicznie zmieniać swoje uzbrojenie pomiędzy bronią bliskiego zasięgu na broń palną.

Czy gracze mogę spodziewać się niespodziewanych walk lub losowych zdarzeń podczas eksploatacji świata?

Tak. Na kontynencie zwierzęta żyją zgodnie z łańcuchem pokarmowym. Przykładowo możemy napotkać silniejszego stwora, który będzie próbował zjeść słabszego. Dlatego jak raptor spotka szczura, pomiędzy nimi dojdzie do walki. Podobnie sprawa wygląda z ludźmi. Jak bestia podejdzie za blisko do miasta, strażnicy zaczną ją atakować w ramach obrony. Gracz może wykorzystać ten fakt aby zwabiać silne potwory do miast by otrzymać nieco pomocy w ich ubiciu. Tylko pamiętajcie, potwór może zabić NPC, który będzie związany z zadaniem.

Jak duży jest świat ze względu na rozmiar terenu i czasu jaki trzeba poświęcić aby go przejść?

Jest to bardzo trudne pytanie, ponieważ nasz świat nie jest całkowicie płaski – jest wypełniony górami, przepaściami, wzniesieniami oraz wyżynami temu podobne. Dlatego nie można przejść go w linii prostej. Jedyne co mogę powiedzieć to fakt, że świat jest 1,5 razy większy niż ten w Gothic 3, jednak bardziej różnorodny terenowo.

Jak dobrze rozumiem jest to pierwsza gra Piranha Bytes, w której postanowiliście dodać opcję romansowania. Możesz coś więcej o tym powiedzieć? Jest możliwy romans z tą samą płcią?

Nie, nie ma możliwości romansowania z tą samą płcią. Nic więcej nie powiem, nie chce spoilerować wam zabawy!

Jaki jest średni czas na ukończenie głównego wątku? I ile jeśli dodamy do tego misje poboczne?

Około 40 godzin jeśli będziesz szarżował tylko i wyłącznie wątek główny. Lecz będziesz potrzebował dodatkowych ponad 100 godzin jeśli naprawdę chcesz osiągnąć wszystko w grze. Lecz muszę zaznaczyć, iż gra nie kończy się po ujrzeniu napisów końcowych. Po finale wątku głównego możesz dalej robić pozostałe misje poboczne oraz odkrywać świat, który jeszcze nie poznałeś do samego końca.

Ci co dołączą do Banitów, zostaną obłożeni listem gończym w każdym mieście czy tyko w jednym konkretnym?

Banici to jedna z frakcji w naszej grze. Jeśli do nich dołączysz, inne frakcje nie będą za tobą przepadać jednak to nie oznacza, że jesteś przestępcą. Zostanie wyznaczona za Ciebie nagroda tylko gry popełnisz jakieś przestępstwo w danym mieście. Jeśli do tego dojdzie, nie będziesz dla przykładu mógł tam handlować, przyjmować zadania. Inne miasta w tym momencie będą dalej przyjaźnie do ciebie nastawione, dopóki nie zdobędziesz się na akt przemocy.

Możesz coś powiedzieć o naszych towarzyszach? Można ingerować w ich ekwipunek?

Możesz nauczyć się umiejętności wzmacniających twoich towarzyszy. Przygotowaliśmy też sporo możliwości interakcji z kompanami. Każdy ma odmienny charakter, będą Ci przerywać w dialogach, wyrażać swoje opinie, każdy z nich ma osobną linię zadań oraz może opuścić Ciebie jeśli wykonasz rzeczy, które nie będą mu się podobać.

Spora ilość błędów towarzyszyła poprzednim grom Piranha Bytes. Uważasz, że z ELEX’em będzie lepiej w dniu premiery?

Jeśli spojrzysz na serię Risen zauważysz, że te gry nie posiadały sporej liczby błędów. W przypadku ELEX’a sami pracowaliśmy nad każdą wersją gry aby prezentowały one identyczną jakość wykonania. Poprzednio nad konsolowymi wersjami Risena palce przykładali zewnętrzne studia.

Gracze sporo narzekają na sztywne animacje i słaby system walki. Uważasz, że ELEX został poprawiony w tym temacie?

Mamy sporo pozytywnego odzewu po naszej najnowszej wersji z GamesComu. Na poprzednim GamesComie (w 2016) dużo ludzi narzekało na animacje, dlatego ciężko pracowaliśmy aby poprawić ten element.

Ostatnio stwierdziłeś, że nie będzie „śmierdzących” DLC. Oznacza to, że popremierowy kontent będzie darmowy, czy po prostu go nie będzie? Czy gra będzie obsługiwać HDR? Jeśli tak, to na jakich platformach?

Nie planujemy żadnych DLC oraz informujemy, iż nie będzie również wsparcia dla HDR (High Dynamic Range).

Dziękuje za poświęcony czas.

Oryginalny wywiad na wccftech.com