Romek
Modyfikacje Wiadomości Wywiady

W dniu dzisiejszym nasz redakcyjny kolega – Darth Revan przeprowadził wywiad z ciekawym człowiekiem. Zbigniew aktualnie mieszka w Anglii, jest on założycielem grypy Modderskiej Stewie team. Ekipa na poważnie wzięła się za modderkę i zajeli się porodukcją modyfikacji do gry Gothic o nazwie: Shadows Of The Past.

Skąd wziął się pomysł na mod Shadows of The Past ?

W Gothic’u zawsze brakowało mi jednego – większych bitew oraz strategii. Wydawało mi się że tak przepiękny silnik jak ten, znakomicie poradziłby sobie z walkami w których bierze udział kilkunastu żołnierzy, i że wyglądało by to naprawdę majestatycznie kiedy moi poddani wspinają się na wrogie mury po czym niszczą wroga biorąc cytadelę. Postanowiliśmy wszystko to i więcej do Gothic’a dodać. Wpierw chcieliśmy zrobić historię ściśle powiązaną z wojną obozów przed przybyciem bezimiennego, lecz projekt ten odłożyliśmy na później jako że chcemy by był on znakomity. Ten projekt to w większości czas na naukę oraz testy. Na dodawanie nowości oraz sprawdzanie naszych
własnych możliwości. Tak powstała i idea na Shadows of The Past.

 

Reszta wywiadu w rozszerzeniu newsa.


Skąd wziął się pomysł na mod Shadows of The Past ?

W Gothic’u zawsze brakowało mi jednego – większych bitew oraz strategii. Wydawało mi się że tak przepiękny silnik jak ten, znakomicie poradziłby sobie z walkami w których bierze udział kilkunastu żołnierzy, i że wyglądało by to naprawdę majestatycznie kiedy moi poddani wspinają się na wrogie mury po czym niszczą wroga biorąc cytadelę. Postanowiliśmy wszystko to i więcej do Gothic’a dodać. Wpierw chcieliśmy zrobić historię ściśle powiązaną z wojną obozów przed przybyciem bezimiennego, lecz projekt ten odłożyliśmy na później jako że chcemy by był on znakomity. Ten projekt to w większości czas na naukę oraz testy. Na dodawanie nowości oraz sprawdzanie naszych
własnych możliwości. Tak powstała i idea na Shadows of The Past.

Jaka historia będzie opowiadana w modzie ?
SotP opowiada historię młodego bohatera który dopiero co trafił do koloni karnej. Nie znał on prawdziwego ojca, lecz wychowywał się ze swym przybranym rodzicem, który był najbogatszym kupcem w Khorinis. Kupiec ten jednak, jak to wszyscy na wysokiej półce mają swoich rywali. Jeden z konkurentów zamordował starego handlarza, po czym przekupił straż oraz sąd w Khorinis, nie dość że zagarniając fortunę starca, to jeszcze wplątując młodego chłopca w morderstwo. Ten skazany został na lata więzienia, a następnie wrzucony do bariery. Choć fabuła ma wiele wątków, skupia się ona przede wszystkim na wojnie z orkami oraz konfliktem pomiędzy starym, a nowym obozem. W modzie będziemy przywodzić grupie żołnierzy (których sami rekrutujemy), stworzymy kompletnie nowy obóz, oraz zniszczymy wroga. Być może na końcu dowiemy się także, kto jest naszym prawdziwym tatą 😉

Co nowego znajdziemy w modzie ?

Bardzo, bardzo dużo. Zacznijmy może od budowania. Gracze mają od dziś możliwość budowania własnych obozów, które są jednak w wyznaczonych już miejscach. Dodajmy do tego najmowanie pracowników którzy te budynki wybudują, myśliwych którzy zbierać będą dla nas futra i jedzenie, drwali, górników i wiele, wiele innych. Gracz będzie mógł prowadzić wojny oraz zawierać sojusze, handlować z innymi placówkami, być dobry lub też zły. Nie zapomnieliśmy także o tych którzy wielbią się w mniejszych smaczkach. Gracz może teraz wywołać animacje praktycznie wszędzie. Można będzie modlić się, myć się w rzece lub jeziorze, chodzić na polowania (tak! Pełny respawn zwierząt, choć nie zupełnie respawn 😉 ), oglądać NPC którzy od dziś wykonują swoje prace porządnie! Zobaczymy Np. myśliwych którzy chodzą po lesie szukając zwierzyny, kopaczy którzy zmęczeni od pracy biorą sobie chwile przerwy oraz wiele, wiele innych. Postaramy się także dodać walkę dwoma mieczami do gry, lecz jest to na razie niepewne (problemy z animacjami, choć skrypt jest). Nowości dodajemy cały czas, i końca nie widać.

Kim będzie bohater moda ?

Przeszłość bohatera nie jest do końca znana graczom, gdyż jest ona dość zawiła. Nie znał on swego prawdziwego ojca, oraz tutaj nie poznacie go wy. Wychowywał się on z przybranym ojcem który był bogatym kupcem z Khorinis, aż pewnego niefortunnego dnia, zamordowano go, i wrobiono jego ‘syna’ w morderstwo. Chłopiec wysłany został do koloni, gdzie bardzo szybko wspiął się po szczeblach kariery starego obozu…

Będą jakieś znane nam postaci z Gothica ?

Owszem, i te najbardziej znane w modzie pozostaną. Zobaczycie przede wszystkim Gomeza, Lee, Y’beriona, Diega, Corristo oraz pozostałych magów, Saturasa i innych. Przyszłość Xardasa jest na razie pod znakiem zapytania 😉
Sześć: Będą nowe rodzaje broni ITD ??
Broń, broń, piękna broń. Oczywiście, przede wszystkim oręż magiczny. Zdradzę tylko że jeden z mieczy po zabiciu wroga, zamienia go w szkielet lub zombie który będzie nam służyć!

Czy będą jakieś wątki religijnie ?

Bardzo, bardzo mało. Spotkacie się być może ze sługusami Beliara, lecz nic większego to nie będzie (no, może poza końcem).

Czy w modzie będą jakieś śmieszne sytuacje ?

Prawdę mówiąc, kusiło mnie dodanie kilku easter egg’ów lecz oczywiście, przesad nie będzie. Znajdziecie być może powiązania do śmiesznych rzeczy z Gothic’a jak Np. Wrzód, lecz na pewno nie przyjdzie wam postrzelać z bananów 😉

Czy w modzie ujrzymy konflikt pomiędzy obozami ?

Tak, i będzie to główny wątek fabuły, w którym gracz weźmie udział.

Czy dojdą nowe style walki ?

Jak już wspomniałem, nie jest pewne czy dodamy walkę dwoma mieczami oraz tarczą, lecz jest to ciągle w planach? Zapewniam jednak że pozostały mod przysporzy wam więcej atrakcji niż dwa miecze i tarcza razem wzięte 😉

Będą jakieś trudne zagadki do rozwiązania ?

Zagadki, będzie ich kilka, lecz nie chcemy by z modyfikacji wyszły szachy. Lecz dla miłośników łamigłówek i zagadek kryminalnych, coś się znajdzie.

Będą jakieś boskie artefakty do zgarnięcia ?

Owszem, i jest to jeden z wątków moda. Artefakty nekromanty Vecny tóre ukryte są gdzieś w koloni. Poluje na nie każdy, lecz niewielu je dostanie. Na razie nie zdradzę o nich nic więcej.

Czy będą różne zakończenia moda ?

Owszem, planujemy kilka. Zależnie po której stronie się postawimy, oraz czy zbierzemy wszystkie artefakty zakończenia będą inne. Możemy nawet podporządkować sobie całą kolonię i orków, lecz zapewniam że nie będzie to łatwe, jako że komputer także będzie atakować nasze obozy!!!

Jakie będą obozy w modzie ?

Dokładniej liczby nie znamy na dzień dzisiejszy. Mamy obecnie 6 nowych placówek, i planujemy jeszcze kilka mniejszych.

Czy w modzie będą jakieś postacie płci pięknej ?

Być może, lecz nic nie obiecujemy. Prawdopodobnie znajdzie się miejsce dla panny lub dwóch. Pamiętajcie jednak, to kolonia karna, kobiety by się tam raczej nie uchowały 😉