Romek
Risen

Początek

Rozpoczęcie gry poprzedza filmik, podczas którego dowiadujemy się, że nasz bohater i jego koleżanka Sara są gapowiczami na statku inkwizycji płynącym do Zakazanej wyspy i po drodze spotykają na morzu tytana. Inkwizytor próbuje z nim walczyć, jednak bezskutecznie. Ratując się ucieczką pozostawia swoich kompanów na pastwę losu. Jedynymi osobami, które przeżyły ten pogrom byli właśnie nasz bohater i jego znajoma – Sara. Znajdując się na plaży, pośród wielu topielców rozpoczyna się nasza przygoda z grą Risen.

Tytuł: Znajdź ocalałych rozbitków
Zleceniodawca:Pojawia się samo po rozpoczęciu gry
Opis: Zadanie polega na sprawdzeniu czy ktokolwiek z załogi płynącej statkiem przeżył katastrofę. Po przeglądnięciu ekwipunku (i zrabowaniu oczywiście) topielców trafiamy w końcu na jedyną osobę oprócz nas, która przeżyła. była nią Sara. Po rozpoczęciu z nią rozmowy zadanie zostaje nam zaliczone.
Nagroda: +25 Doświadczenie

Tytuł: Odprowadź Sarę w bezpieczne miejsce
Zleceniodawca:Sara
Opis: Po zdobyciu broni wybierasz się Sarą w głąb wyspy. możesz wybrać dwie drogi: w prawo dłuższa, ale bezpieczniejsza bądź na lewo przez jaskinie gdzie kryją się gnomy. Droga na lewo jest trudniejsza,ale przynosi ze sobą wiele korzyści m. in. nóż myśliwski – dobra broń na sam początek, sakwa z 25 szt. złota i inne różne wartościowe rzeczy znajdujące się w kufrach chronionych przez gnomy. Podczas drogi na prawo spotykamy niegroźnego młodego żądłoszczura i dwa głodne wilki, które również nie są wymagającymi przeciwnikami. Na głównym szlaku znajdziesz także wiele ziół leczniczych. Po połączeniu się dróg po pewnym czasie dotrzesz do opuszczonego domu gdzie zagada cię Sara i zadanie zostanie ukończone.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Zbadaj opuszczony dom
Zleceniodawca:Sara
Opis: Zadanie polega na zbadaniu, a tak naprawdę wejściu do opuszczonego domu. Po przekroczeniu progu zadanie zostanie Ci automatycznie zaliczone.
Nagroda: +25 Doświadczenie

Tytuł: Znajdź klucz w opuszczonym domu
Zleceniodawca:Sara
Opis:Po dotarciu do opuszczonego domu dostaniesz misje polegającą na znalezieniu klucza do skrzyni znajdującej się o tymże właśnie domu. Klucz jest obok łóżka w pomieszczeniu obok.
Nagroda: +25 Doświadczenie

Tytuł: Splądruj skrzynię w opuszczonym domu
Zleceniodawca:Sara
Opis:W tym zadaniu należy zrobić użytek z klucza znalezionego w poprzedniej misji.
Nagroda: +25 Doświadczenie

Tytuł: Zanieś Sarze trochę smażonego mięsa
Zleceniodawca:Sara
Opis:Patelnia znaleziona w skrzyni w opuszczonym domu znajdzie swoje pierwsze zastosowanie. Należy usmażyć przynajmniej jeden kawałek surowego mięsa w pobliskim ognisku i dać go Sarze. Po wykonaniu zadania zaczyna się I Rozdział: Zakazana wyspa.
Nagroda: +25 Doświadczenie

Tytuł: Porzucony i samotny
Zleceniodawca:Sara
Opis: Po rozmowie z Sarą wyrusz na północ w głąb wyspy. Prowadzić Cię tam będzie kręta droga ku górze. Po pewnym czasie zobaczysz pierwsze ruiny. W tym miejscu nie idź w lewo od razu. Pójdź prosto, zajrzyj do ruin, ale uważaj na pułapkę. Wyciągnij broń i dopiero wtedy będziesz w pełni gotowy do oparcia ataku znajdującej się w pułapce ćmy grobowej. Potem otwórz kraty za pomocą dźwigni. Wychodząc z ruin skręć w lewo, a następnie w prawo. Znajdziesz tam kilka przydatnych rzeczy. Jeśli czujesz się na siłach pokonaj dwie ćmy znajdujące się za ruinami. Po tych wydarzeniach wróć do głównego traktu i idź cały czas na północ. Po pewnym czasie trafisz na kolejną chatę, w której znajdziesz Jana. Po rozpoczęciu rozmowy zadanie zostanie Ci samoistnie zaliczone.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Zdobądź jakąś porządną broń.
Zleceniodawca:Jan
Opis: Po rozmowie z Janem dostaniesz od niego zadanie. Musisz znaleźć lepszą broń, a w tym przypadku znajdujący się w tym domu miecz. Bierzesz klucz z będącego na dole kredensu i otwierasz nim skrzynię u góry, gdzie jest poszukiwany miecz.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Uratuj Sarę z dziczy
Zleceniodawca:(brak)
Opis: Należy powiedzieć Janowi o swej towarzyszce Sarę, a ten obiecuje, że się nią zaopiekuje.
Nagroda:(brak)

Droga do miasta

Tytuł: Idź z Janem do zagrody nowicjuszy na wschodzie
Zleceniodawca:Jan
Opis: Po krótkiej rozmowie z Janem zaproponuje Ci on, że zabierze Cię do miasto. Skorzystaj z oferty i podążaj za nim. Po pewnym czasie zaprowadzi Cię do punktu orientacyjnego skąd widzisz już ową zagrodę.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Pomóż Thomasowi na polu
Zleceniodawca:Thomas
Opis: Thomas potrzebuje pomocy w zbiorach zboża. Do wypełnienia misji należy ich zebrać 10 sztuk, następnie porozmawiaj z Thomasem, żeby zaliczyć zadanie.
Nagroda: +50 Doświadczenie, mikstura leczenia

Tytuł: Żniwa
Zleceniodawca:(brak)
Opis:Zadanie automatycznie jest wypełnione po zebraniu 10 sztuk zboża.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Zabij głodne wilki
Zleceniodawca:Henson
Opis: Należy zabić 5 wilków nękających Hensona. Znajdują się one na północ od farmy w jaskini. Po powrocie Henson ostrzeże Cię o wojowniku zakonu na farmie. Idź do pomieszczenia, obok którego stoi Henson. Prześpij się i dopiero wtedy opowiedz mu o wykonaniu zadania.
Nagroda: +50 Doświadczenie, Silne Magiczne Leczenie

Tytuł: Pomóż w gospodarstwie nowicjuszy
Zleceniodawca:Tristan
Opis:Po rozmowie ze wszystkimi nowicjuszami i wykonaniu dla nich zadań, porozmawiaj z Tristanem, a zostaniesz za swe starania wynagrodzony.
Nagroda: +75 Doświadczenie, 2X Słaba mikstura leczenia, Woda, Chleb

Tytuł: Idź za Tellurem
Zleceniodawca:Tellur
Opis:Zadanie banalne polegające na dojściu z Tellurem do mostu.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Udaj się z Tellurem na drugą stronę jeziora
Zleceniodawca:Tellur
Opis:Należy przejść z Tellurem na drugą stronę mostu jak mówi sam tytuł.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Idź dalej za Tellurem
Zleceniodawca:Tellur
Opis:Zadanie zaliczone po dotarciu do ruin gdzie stoi wojownik zakonu.
Nagroda: +50 Doświadczenie

Tytuł: Idź jeszcze raz za Tellurem
Zleceniodawca:Tellur
Opis:Już ostatnia część z cyklu „Idź za Tellurem” po dojściu do drogowskazu żegna się z Tobą i idzie w drugą stronę.
Nagroda: +50 Doświadczenie