Walka, magia oraz umiejętnośći

 

Walka z porównaniu do poprzednich części zdecydowanie została polepszona. Nasz bohater to wirtuoz walki i już nie porusza się tak sztywno jak to było w poprzedniej części. Nauczył się m.in. szybkiego przełączania pomiędzy walką wręcz, a magią/kuszą/bronią palną; uników, przewrotów oraz teleportacji na krótkie odległości; bloków, kontrataków oraz różnych sztuczek pomagających nam w walce; specjalnych kombosów, które teraz można łączyć w długie kombinacje ataków; szybkich (defensywnych) oraz mocnych (ofensywnych) ataków dzięki czemu mamy większe pole do popisu. Nowością w grze są wykończenia przeciwników – gdy wróg ma mało życia możemy zobaczyć różne wykończenia jak np. obcięcie głowy, wbicie miecza w brzuch, rozłupanie głowy buławą i wiele wiele innych. Twórcy mówią tutaj o cyfrze 20, więc walka będzie wreszcie miła oraz przyjemna dla oka.

———————————————————————————————————————–

 

 

Wykonując różnej maści zadania, nasz bohater otrzymuje doświadczenie, dzięki którym może nauczyć się nowych umiejętności rozdzielonych pomiędzy szeregiem statystyk oraz specjalnie wyuczanych ataków takich jak ataki z dystansu, magiczne czy z bliska. PB dało nam tutaj cały szereg możliwości dzięki czemu nasz bohater nie zawsze będzie taki sam, dając nam kilak dróg rozwoju. Chcesz być wytrzymałym oraz silnym wojownikiem? Droga wolna. A może chcesz atakować i osłabiać wrogów z dystansu? Tu też się znajdzie sposób. Oczywiście umiejętności uczymy się tylko od poszczególnych nauczycieli czyli np. taki mag, nie nauczy nas walki mieczem. Każda frakcja posiada również swe specjalne umiejętność gdzie nauczymy się ich tylko nosząc ich barwy. W skrócie Strażnik nie nauczy się umiejętności Łowców Demonów i odwrotnie.

———————————————————————————————————————–

 

Powracają kryształy, dzięki którym mogliśmy wyzwalać ukrytą w nich energię prosto w naszych wrogów. Ataki magiczne są bardzo płynne i również mogą przechodzić w rozmaite kombosy. Chcesz pierw kogoś ogłuszyć by później walnąć go kulą ognia? Lub zamrozić by wpakować mu sztylet w plecy? Teraz to będzie możliwe. Dodatkowo w grze pojawią się również nowe nieznane nam dotąd umiejętności. Wraz z postępem w nauczaniu nasza magia stanie się silniejsza. Można ją podzielić na poszczególne kategorie:

– Ognia – szybkie ataki kulą ognia pozwalają podpalić wroga jak również odepchnąć go od naszej aktualnej pozycji.

– Lodu – spowalniają ataki oraz ruch naszego przeciwnika, dzięki czemu jest łatwiej go atakować.

– Błyskawic – pozwalają ogłuszyć naszego wroga dzięki czemu jest dla nas łatwym kąskiem.

– Umysłu – pozwalają osłabić naszego wroga obniżając mu wytrzymałość, siłę ataku lub prędkość ruchu.

– Przywołania – pozwala na przywołanie do naszej drużyny pomocnika z zaświatów lub wskrzesić poległego przeciwnika.

– Wzmocnienia – pozwala nam na wzmocnienie naszego pancerza, broni czy ciała dzięki czemu walka staje się łatwiejsza.

wordpress theme jazzsurf.com