Fabuła – Risen 2

Ponownie wcielimy się w bohatera z pierwszej części gry czyli rozbitka, który pokonał
Tytana Ognia. Risen 2 tym się różni od Gothic 2 (bez porównań się nie obejdziemy), że
Bezimienny bohater doskonale pamięta wydarzenia z wysp Faranga, oraz jeszcze dalsze
wspomnienia przed przybyciem na wyspę. Obecnie zamieszkuje niewielką miejscowość –
Caldera, stroniąc od walki. Jest załamany, popadł w alkoholizm. Żyje we własnym świecie.
Wg PC Games, wzór charakteru to bohater Szklanej Pułapki 3, czyli John McLane. Pomimo, że
wyglądem przypomina aktora Toma Cruise’a z roli w Walkyrii. Jak widać, wpływ kina ma
spory wpływ na kształtowanie charakteru i wyglądu bohatera. Przepaska na oku skrywa
okular Inkwizytora z pierwszej części Risen. Być może właśnie ten okular ma wpływ na
zachowanie i nastroje bohatera. Tego dokładnie jeszcze nie wiemy.

 

Grę zaczynamy od spotkania z Carlosem (dowódcą garnizonu w mieście portowym z
Risen1). Zleca nam pomoc w poradzeniu sobie z kolejnym wrakiem statku, który osiadł na
brzegu wyspy. Pośród rozbitków odnajdujemy kolejną starą znajomą, Patty (znajomy
scenariusz?). Po wydarzeniach z pierwszej części Risen, dalej poszukuje swojego ojca,  oraz
próbuje rozgryźć plotki, według których jej ojciec znalazł sposób na bezpieczne podróże
przez morza pomimo magicznych burz. By go odnaleźć, bohater łączy siły z Patty i
Carlosem.

Spotkanie z Carlosem ma miejsce na Calderze. Na tej samej wyspie, gdzie niedobitki
Inkwizycji zebrali się w krystalicznej twierdzy by dalej prowadzić walkę z Tytanami. Ale cały
czas wiatr wieje im w oczy. Kłopoty z dostawami na wyspę spowodowane są przez morskie
potwory, których ataki na statki powodują, że wiele okrętów z dostawą żywności/ zapasów
dla Inkwizycji po prostu znika w głębinach morza.
Risen 2: Dark Waters nie będzie rozgrywał się na wyspie Faranga, ponieważ Piranha Bytes
zaserwowała nam tym razem grę na kilku wyspach.

Wiele długich lat minęło od czasu, gdy Bogowie porzucili świat, a potęga Tytanów wzrastała
za granicami pętającego ich więzienia. Z niebotyczną siłą niszczą wszystko na swej drodze.

Jednak jest miejsce na południowych krańcach Starego Imperium, które wydaje się być nadal
po za zasięgiem szponów Tytanów – Twierdza Crystal w Calderze. Twierdza, to siedziba
inkwizycji i ostatni bastion, dający schronienie ludziom. Wielokrotne ataki na Calderę przez
potwory morskie, oraz ciągłe zatapianie statków płynących doń z niezbędnym
zaopatrzeniem, powodują zwątpienie, gdyż nikt nie wie ile jeszcze wytrzymają mury
obronne, a zapasy żywności i broni kurczą się stopniowo i nieuchronnie.

Bezimienny bohater, zniszczony wydarzeniami na Farandze, obecnie topi swoje smutki w
rumie w mieście portowym Caldery. Ponieważ sytuacja staje się coraz bardziej beznadziejna,
ze względu na brak żywności i innego zaopatrzenia, wyrusza on w końcu na misję mającą na
celu położenie kresu terrorowi szerzonemu przez morskie potwory, raz na zawsze.

Podczas nowych przygód, nasz bohater zetrze się z nowymi wyzwaniami , zobaczy wiele
nowych twarze, ale również spotka na swojej drodze starych znajomych, którzy pomogą mu
w jego misji.

wordpress theme jazzsurf.com