Romek
Wywiady Modyfikacje

Buła jest jedną z osób pracujących nad modyfikacją „Gniew Beliara”. Aktualnie prace są na zaawansowanym.

 

1. Skąd wziął się pomysł na mod?

Właściwie na początku pomysł był dość prosty – mod miał dodawać jeden mały obóz do kolonii, nic poza tym. Prosty mini-mod, jak wiele innych.Z czasem, po zdobyciu większych umiejętności i zebraniu grupy chętnych do pomocy, mini-mod przerodził się w większy projekt, jakim jest teraz.

 

2. Co nowego znajdziemy w waszym projekcie?

W modzie będzie dużo nowości, mimo że akcja toczy się w starej, znanej kolonii.
Będzie sporo nowych lokacji, a te które już znamy z Gothic I, będą odświeżone.
Jedną z głównych lokacji będzie Wyzwolony Obóz, do którego będziemy mieli okazję dołączyć.
Poza Wyzwolonym Obozem, będzie można zwiedzić takie miejsca jak obóz druidów, obozowiska łowców, czy nawet opuszczone kopalnie.
Oczywiście na lokacjach nowości się nie kończą. W modyfikacji spotkamy grubo ponad  100-150 nowych NPC’ów + ci z Gothic I.
Poza lokacjami i postaciami pojawi się również całkiem nowa muzyka, tekstury, sporo nowych modeli 3D i umiejętności.
O nowych przedmiotach, broniach, pancerzach nie wspominam, bo chyba wiadomo że się pojawią.
3. Co możesz nam powiedzieć o fabule?

Mod będzie zaczynał się podobnie jak Gothic I. Jednak losy nowo zrzuconego skazańca szybko skrzyżują się z Wyzwolonym Obozem, z którym związana jest fabuła. Niedługo jednak spokój w kolonii zostanie zakłócony – świat jaki znaliśmy, przestanie istnieć. Pozostanie nam chwycić za miecz i ruszyć do walki. Więcej nie zdradzę, dowiecie się podczas gry.
4. Kim będzie bohater?
W modzie znów dane nam będzie wcielić się w Bezimiennego bohatera. Być może jego wygląd zostanie lekko poprawiony, ale wciąż będzie to ten bohater, jakiego znaliśmy.

5. Będą jakieś zabawne sytuacje?
Tak, całkiem sporo. Szczególnie na początku gry, spotkamy wielu NPC’ów mających ciekawe podejście do życia, z czego nie raz wynikną zabawne sytuacje.

6. Będą jakieś postacie z Gothica?

Tak, skoro akcja toczy się w kolonii, pojawią się również znane nam dobrze postacie.

7.Fabuła moda będzie wieloliniowa tzn. ukończenie moda będzie możliwe na różne sposoby?

Zakończenie będzie raczej jedno, ale dojście do niego będzie wymagało podjęcia wielu decyzji, które będą mieć później spory wpływ na wydarzenia.

 

8. Jakie gildie są planowane ?

Strażnik Wyzwolonego obozu, Druid, Łowca.
Na początku będziemy musieli dołączyć do jednej z mniejszych gildii, takich jak np. Kopacz, żeby potem piąć się wyżej.
9. Jak duży będzie mod?
Spory. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i zrealizujemy go w takim stopniu jak to zaplanowaliśmy, będzie nawet bardzo spory.Czas pokaże.

 

10. Czy planowane są beta testy?

Oczywiście, sam team nie poradziłby sobie z wyłapaniem błędów.
Przed premierą na pewno wybierzemy grupę osób która będzie miała okazję przetestować modyfikację.

11. Czy w grze znajdą się nowe bronie, style walki itp.?

Tak, jak już powiedziałem nowych broni będzie sporo. Co do stylów walki, aktualnie zrobione są: walka dwoma mieczami, walka z tarczą.
Planujemy jeszcze jeden styl, ale póki co zbyt mało jest zrobione, żeby o nim opowiadać.

12. Czy nowe zadania będą złożone?

Tak, będzie sporo questów przy których trzeba będzie trochę ruszyć głową.

13. Czy po skończeniu prac nad modem, rozwiązujecie team, czy zaskoczycie nas czymś nowym?

To zależy od tego, jak będzie wtedy wyglądał modding Gothica i czy będzie jeszcze sens moddować tą grę. Zależy też od tego jak gracze odbiorą naszego moda i czy podoba im się to co robimy. W tej chwili trudno mi więcej powiedzieć.