Gildie – Gothic

Stary Obóz

Kopacz

Kopacze wydobywają magiczną rudę ze Starej Kopalni, harują w niej jak woły, gdzie są narażeni na ataki pełzaczy. Stoją najniżej w hierarchii Starego Obozu. W obozie muszą płacić strażnikom za ochronę. Wiodą ubogi żywot, nie stać ich na luksusy. W życiu codziennym nie mają zbyt wielu rozrywek – rozmawiają z innymi, czasami oglądają walki na arenie.

Cień

Cienie stanowią dużą część mieszkańców Starego Obozu. Nie wychylają się, wiodą spokojne życie. Zazwyczaj całe dnie przesiadują przed domem i gadają, czasami wieczorami część z nich ogląda walki na arenie. Najważniejszym cieniem jest Diego. Żeby do nich dołączyć trzeba udowodnić, że umie się choć trochę walczyć oraz, że jest się godna osobą do wykonywania zleceń magnatów.

Strażnik

Strażnicy zajmują się utrzymywaniem porządku w obozie oraz ochroną kopaczy przed pełzaczami w kopalni. Nie przepuszczają jednak okazji do łatwego zarobku – kopacze w obozie muszą im płacić 10 bryłek rudy za ochronę. Strażnicy są dobrze wyszkolonymi wojownikami. Żeby zostać jednym z nich trzeba się wykazać, np. pomagać magnatom. Dowódcą straży w Starym Obozie jest Thorus.

Mag Ognia

Magowie ognia czczą boga Innosa. Ich siedziba znajduje się na zamku w obozie, naprzeciw kuźni Stone’a. Specjalizują się magią ognia, co z resztą można wywnioskować z ich nazwy. Sprzedają rzeczy typu zwoje, runy czy artefakty. Żeby zostać jednym z nich trzeba zaimponować najwyższemu magowi ognia w kolonii – Corristo.

Magnat


Magnaci są najważniejszymi ludźmi w obozie. To oni dostarczają magiczną rudę światowi zewnętrznemu, przez co są bogaci i mogą żyć w prawdziwych luksusach – jako wynagrodzenie dostają oręż, zbroje, żywność oraz jeśli sobie zażyczą – kobiety. Najważniejszy magnatem jest Gomez, dowódca Starego Obozu. Reszta magnaterii dotrzymuje mu towarzystwa.

Nowy Obóz

Kret

Krety są „kopaczami” Nowego Obozu. Wydobywają rudę w Wolnej Kopalni. Są tu dobrze pilnowani przed pełzaczami przez najemników. Ogólnie są lepiej traktowani niż kopacze w Starym Obozie. W wolnym czasie, podobnie jak szkodnicy czy najemnicy mogą napić się ryżówki w karczmie.

Szkodnik

Szkodnicy są drobnymi złodziejaszkami – lubią okradać nowych, napadać na różne dostawy… W obozie jednak nie robią większych awantur, żyją w miarę spokojnie. Poza rozmowami i napadami mogą zapewnić sobie rozrywkę w karczmie. Szkodnicy są także świetnymi myśliwymi. Nie wchodzą w drogę najemnikom. Ich dowódcą jest Lares.

Najemnik

Najemnicy są bardzo silnymi wojownikami, świetnie walczą zarówno w zwarciu, jak i na dystans. Chronią magów wody – są ich zbrojnym ramieniem. Zostać jednym z nich nie jest łatwo – trzeba udowodnić im, że jest się naprawdę silnym typem. Dowódcą najemników jest były generał armii królewskiej – Lee.

Mag Wody

Magowie wody czczą boga harmonii i równowagi – Adanosa. Jak sama nazwa wskazuje – specjalizują się w magii wody. Mogą czuć się bezpieczni, gdyż najemnicy zapewniają im ochronę. Sprzedają różne runy, zwoje, artefakty i mikstury. Magowie Wody posiadają wielki kopiec rudy – za jego pomocą chcą zniszczyć magiczną barierę. Żeby dołączyć do ich grona, trzeba im udowodnić, że jest się godną tego osobą. Najwyższym magiem wody w kolonii jest Saturas.

Obóz na bagnach

Nowicujsz

Nowicjusze to większa część mieszkańców obozu na bagnie. Pobierają nauki u swoich guru, wytwarzają bagienne ziele, modlą się do Śniącego… to ich codzienne zajęcia. Nowicjusze mogą dość dobrze posługiwać się magią (czwarty krąg), gdyż ich guru prócz nauczania o Śniącym zdradzają także tajniki magii.

Strażnik Świątynny

Zostanie Strażnikiem Świątynnym jest wielki zaszczytem dla mieszkańca obozu na bagnie. Strażnicy Świątynni pilnują porządku w całym obozie. Dobrze władają bronią dwuręczną, niektórzy z nich strzelają z kusz. Tak jak nowicjusze mogą również czarować. Straży Świątynnej dowodzi Cor Angar.

Guru

Guru są nauczycielami – nauczają nowicjuszy o Śniącym, przekazują wiedzę o jego magii. Nadzorują też prace nowicjuszy, na przykład wyrób bagiennego ziela. Są najważniejszymi osobami w całym obozie, traktuje się ich tam z należytym szacunkiem. Nowi nie mogą się do nich odzywać, gdyż w ten sposób bluźnią. Najważniejszym guru jest Y’beyron.
Poza obozami

Nekromanta

Nekromanci to potężni magowie, o magii wiedzą chyba wszystko. Konkretniej rzecz biorąc są to czarni magowie, wyznają Beliara i posługują się jego mroczną magią, która jest naprawdę potężna. Na terenie całej kolonii karnej występuje tylko jeden nekromanta – Xardas.

wordpress theme jazzsurf.com