Magia w Gothic 3

Magia w Gothic 3 różni się nieco od tej, którą poznaliśmy w poprzednich częściach. Runy straciły swą moc, a winowajcą jest nekromanta Xardas. Nikt nie wie dlaczego, ale efekty odczuwają wszyscy. Bez magicznych sztuk Magowie, a nawet Paladyni nie potrafią się przeciwstawić orkowej inwazji. Dlatego królestwo Rhobara upadło. Magia runiczna została zapisana w zwojach, lecz te można użyć tylko raz. Odczytanie zaklęcia powoduje uwolnienie zapieczętowanej w nim magi. Kiedy zaklęcie zostanie rzucone, zwój traci swoją moc i znika, przez co stały się one bardzo rzadkie, a co za tym idzie drogie.
Drugim rodzajem rzucania zaklęć jest Magia przodków. Przed powstaniem świętych run, tylko nieliczni posługiwali się magią. Można ją opanować tylko pod warunkiem studiowania pism pradawnych. Aby nauczyć się zaklęcia, trzeba mieć do tego odpowiednią ilość prastarej wiedzy. Następnie udać się do odpowiedniej kaplic, zwanych chramami i poprosić boga o posługiwanie się danym zaklęciem. W chramach uczymy się magi Innosa i Beliara. Adanos może nadać nam ten dar za pośrednictwem słów mądrej osoby np. Maga lub Druida.

 

Chram Innosa

Chram Innosa

 

Chram Beliara

Chram Beliara

 

W świecie Myrtany różni bogowie są patronatami różnych rodzajów magii. Innos to bóg ładu i światła, Beliar bóg chaosu i zniszczenia, a Adanos jest bogiem równowagi między dobrem i złem. Każdy z nich uosabia określoną szkołę magii:

Magia dominacji (Innos). Hałaśliwe, świetliste zaklęcia, zwykle służące bezpośredniemu atakowi i często prowadzące do natychmiastowej śmierci wroga. Oto zaklęcia Innosa:

Światło – Innos zesłał ludziom światło, aby wygnać mrok Beliara.
Prastara wiedza: 5
Koszt Many: 10
Ulecz chorobę – Bohater wzmacnia swoje ciało. Wszelkie efekty trucizn zostaja cofnięte.
Prastara wiedza: 15
Wymagane: Światło
Koszt Many: 20
Leczenie trucizny – bohater oczyszcza swoje ciało z toksyn.
Prastara wiedza: 15
Wymagane: Światło
Koszt Many: 45
Leczenie – moc Innosa zasklepia rany bohatera i powoduje odzyskanie pełni punktów życia
Prastara wiedza: 30
Wymagane: Leczenie trucizn
Koszt Many: 60
Uleczenie innych – bohater całkowicie leczy swój cel
Prastara wiedza: 40
Wymagane: Leczenie
Koszt Many: 50
Przywołanie ognistego miecza – ognień, w którym wykuto to ostrze nigdy nie zgaśnie, teraz zabija wrogów w imię Innosa.
Prastara wiedza: 45
Wymagane: Światło
Koszt Many: 60
Kula Ognia – stara dobra ognista kula
Prastara wiedza: 50
Wymagane: Szybka nauka
Koszt Many: 15-30
Wypędzenie zła – światło Innosa pada na sługi Beliara, niszcząc je. Efekt uzależniony od siły przeciwnika i poziomu prastarej wiedzy bohatera.
Prastara wiedza: 110
Wymagane: Światło
Koszt Many: 50-100
Fala płomieni – wokół bohatera tworzy się ognisty pierścień, który rozszerza się paląc wrogów.
Prastara wiedza: 120
Wymagane: Kula ognia
Koszt Many: 90
Słowo dominacji – Musicie za mną podążać rzekł Innos, a ludzie go usłuchali.
Prastara wiedza: 210
Wymagane: Przywołanie ognistego miecza
Koszt Many: 140
Błogosławiony oręż – błogosławiona broń zadaje więcej obrażeń, ten efekt jest stały.
Prastara wiedza: 230
Wymagane: Wypędzenie zła
Koszt Many: 100
Meteor – Bohater wzywa Innosa, aby zabił jednego z jego wrogów.
Prastara wiedza: 240
Wymagane: Fala płomieni
Koszt Many: 130
Ognisty deszcz – na wrogów Innosa spada ognień, dotkliwie ich przypalając.
Prastara wiedza: 250
Wymagane: Mag Ognia
Koszt Many: 300

Magia przywoływania (Beliar). Magia przywoływania zawiera wiele potężnych zaklęć, których rzucenie zajmuje zwykle sporo czasu. To mroczna sztuka, pozwalająca na manipulowanie umysłem przeciwnika. Oto zaklęcia Beliara:

Przenieś chorobę – bohater przenosi truciznę na swoje ofiary.
Prastara wiedza: 20
Koszt Many: 40
Trucizna – bohater zatruwa swój cel.
Prastara wiedza: 25
Wymagane: Przenieś chorobę
Koszt Many: 25
Amnezja – cel zapomina o wszystkich zbrodniach bohatera.
Prastara wiedza: 50
Wymagane: Przenieś chorobę
Koszt Many: 30
Błyskawica – lanca z czystej eneregi.
Prastara wiedza: 50
Wymagane: Szybka nauka
Koszt Many: 15-30
Terror – maga otacza aura strachu, z którą radzą sobie jedynie najsilniejsi przeciwnicy.
Prastara wiedza: 60
Wymagane: Przenieś chorobę
Koszt Many: 60
Mgła – wokół bohatera tworzy się obłok mgły, który kryje go przed dostrzeżeniem wrogów.
Prastara wiedza: 65
Wymagane: Terror
Koszt Many: 50
Żądza krwi – kierowany żądzą krwi cel, wpada w szał, atakuje zarówno wrogów, jak i sojuszników.
Prastara wiedza: 70
Wymagane: Terror
Koszt Many: 50
Przywołanie szkieletu – Beliar żąda służby nawet po śmierci
Prastara wiedza: 105
Wymagane: Terror
Koszt Many: 60
Noc w dzień – Beliar nadaje magowi moc dnia i nocy. Czas do następnego świtu mija szybko, a bohater czuje się, jakby przez cały ten okres odpoczywał. Ta magia funkcjonuje jedynie w nocy.
Prastara wiedza: 175
Wymagane: Podróż duszy
Koszt Many: 80
Podróż duszy – mag uwalnia swojego ducha z ciała, duch ten może niepostrzeżenie krążyć między wrogami.
Prastara wiedza: 240
Wymagane: Mgła
Koszt Many: 70
Przywołanie demona – Beliar ma wiele sług, demony należą do najpotężniejszych.
Prastara wiedza: 220
Wymagane: Przywołanie szkieletu
Koszt Many: 110
Przwołanie błyskawicy – mag przywołuje moce Beliara, aby zabić wroga.
Prastara wiedza: 230
Wymagane: Błyskawica
Koszt Many: 100
Armia ciemności – bohater przywołuje armie prosto z otchłani Beliara.
Prastara wiedza: 275
Wymagane: Mroczny Mag
Koszt Many: 250

Magia przemiany (Adanos). To subtelny, niebezpośredniy czar, którego wróg często nie zauważa. Szkoła ta zawiera liczne zaklęcia natury, pochodzenia druidzkiego. Oto zaklęcia Adanosa:

Telekineza – to, co wydawało się nieosiągalne jest teraz w zasięgu ręki.
Prastara wiedza: 15
Koszt Many: 35
Przywołanie zwierząt
– bohater nasyła na swój cel okoliczną zwierzynę.
Prastara wiedza: 20
Koszt Many: 50
Oswojenie – wybrane zwierzę pod wpływem tego zaklęcia, będzie za tobą podążać i pomagać ci w walce.
Prastara wiedza: 30
Wymagane: Przywołanie zwierząt
Koszt Many: 40
Lodowa lanca – lodowy pocisk
Prastara wiedza: 60
Wymagane: Szybka nauka
Koszt Many: 15-30
Sen – bohater wprawia w cel głęboki sen, czas jego trwania jest uzależniony od sił celu i poziomu prastarej wiedzy bohatera.
Prastara wiedza: 60
Wymagane: Telekineza
Koszt Many: 30
Przywołanie goblina – bohatera w czasie walki wspomoże goblin.
Prastara wiedza: 65
Wymagane: Przywołanie zwierząt
Koszt Many: 40
Forma zwierzęca – bohater przemienia się w zwierzę będące celem zaklęcia, czas trwania efektu jest uzależniony od siły zwierzęcie i poziomu prastarej wiedzy bohatera.
Prastara wiedza: 75
Wymagane: Przywołanie zwierząt
Koszt Many: 60
Eksplozja lodu – bohater wystrzeliwuje we wszystkich kierunkach lodowe pociski szkodząc wrogom.
Prastara wiedza: 130
Wymagane: Lodowa lanca
Koszt Many: 120
Fala mrozu – bohater wydziela falę mrozu, które szkodzą pobliskim wrogom i ich zamrażają.
Prastara wiedza: 140
Wymagane: Lodowa lanca
Koszt Many: 135
Otwieranie zamków – otwiera większość skrzyń i drzwi.
Prastara wiedza: 200
Wymagane: Telekineza
Koszt Many: 180
Bąbel czasowy – Przed bohaterem tworzy się bąbel, w którego obrębie czas płynie wolniej.
Prastara wiedza: 240
Wymagane: Sen
Koszt Many: 120
Przywołanie golema – bohater przywołuje golema, który będzie mu pomagać w boju.
Prastara wiedza: 250
Wymagane: Przywołanie goblina
Koszt Many: 110
Burza gradowa – Na wrogów bohatera spada burza z piorunami
Prastara wiedza: 250
Wymagane: Mag Wody
Koszt Many: 300

wordpress theme jazzsurf.com