Romek
Gothic 2

Czym jest Próba Ognia?

Próba Ognia jest testem dla nowicjuszy, którzy pragną stać się magami ognia. Jest to bardzo ciężka próba, tylko nieliczni mogą ją ukończyć. W tym teście startuje kilku nowicjuszy naraz, jednak tylko jeden z nich może ją pomyślnie przejść.

Jak dowiedzieć się o Próbie Ognia?

Przede wszystkim musimy mieć dostęp do klasztornej biblioteki, a na to trzeba zapracować pomagając magom. Gdy już dostaniemy klucz do owej biblioteki, należy znaleźć w niej księgę o nazwie „Próba ognia” i przeczytać ją. Następnie trzeba porozmawiać z Pyrokarem na temat próby i wziąć zadanie od każdego członka Najwyższej Rady.

Jak wykonać Próbę Ognia?

Wiadomo już, kto jakie nam zlecił zadanie:

– Serpentes: zabicie magicznego golema;
– Ulthar: zrobienie runy „Ognista Strzała”;
– Pyrokar: odnalezienie skrzyni, w której jest pusta runa.

Najpierw trzeba zdobyć Święty młot Innosa. Pilnuje go Garwig w klasztornych piwnicach. Tutaj można albo uśpić strażnika zakęciem snu, które należy kupić u Goraxa lub dostać od Dyriana, w zamian za pewną obietnicę. Można również na „chama” ukraść młot płacąc później 50 złotych monet grzywny. Gdy artefakt jest już w naszym posiadaniu ruszamy w podróż. Poniżej daję mapkę, na której zaznaczyłem w miarę krótką drogę.

Magicznego golema, którego należy zabić za pomocą zdobytego wcześniej młota. Gdy zostanie to już uczynione, zadanie od Serpentesa można uznać za zaliczone. Kontynuując podróż przechodzimy przez most, zabijamy bandytę. Trochę dalej będzie stał Ulf, który po rozmowie będzie za nami podążał. To nic, chwilę później się odłączy. Idąc zgodnie z mapką po pewnym czasie dotrzemy w okolice jamy czarnego trolla. Skręcamy przed nią w prawo, przechodzimy przez most i idziemy do niebieskiej kropki zaznaczonej na mapce. Wejście do jaskini jest schowane w winoroślach (jeśli zdjęcie jest za ciemne to trzeba rozjaśnić nieco obraz na monitorze):

Gdy już wejdziemy do jaskini skręcamy w prawy korytarz (w lewym są pełzacze). Tam, na platformie spotkamy Agona pilnującego skrzyni. Po krótkiej rozmowie rozpocznie się walka. Po niej przeszukujemy skrzynię, w której jest pusta runa. Zadanie od Pyrokara zostało wykonane. Czas wracać do klasztoru. W drodze powrotnej Ulf będzie chciał nas zabić i przypisać sobie zwycięstwo. Oczywiście należy go zabić. Gdy już będziemy w klasztorze kierujemy się do biblioteki i prosimy Hyglasa o pomoc w zrobieniu runy. Potrzebna nam będzie pusta runa, siarka i zwój „Ognista Strzała”. Nauka będzie nas kosztowała 5 punktów nauki. Następnie podchodzimy do stołu runicznego i tam tworzymy runę. Następnie udajemy się do Najwyższej Rady, każdemu jej członkowi meldujemy wykonanie zadania i zostajemy Magiem Ognia. Teraz pozostaje nam tylko wybranie swojego życzenia.