Poradnik walki

Jeśli zaczynacie dopiero swą przygodę z Gothicem może to się wydawać trudne, ale jeśli przeczytacie ten tekst może się okazać, że da się bez większych problemów zabić takich gości jak Moe, który mi się wydawał nie do pokonania na 1-2 poziomie,

Porównanie broni jednoręcznej i dwuręcznej

W sumie różnica jest tylko, dopóki nie zdobędziemy mistrza w którejś z tych umiejętności oraz porządnego oręża. Wtedy ciosy są szybkie, zadają potężne obrażenia i bronie mają spory zasięg(tak, długość się liczy, chociaż ten współczynnik nie jest nigdzie zapisany).

Broń jednoręczna: jest szybsza od dwuręcznej, ale za to zadaje mniejsze obrażenia i ma mniejszy zasięg. Mimo to dzięki swemu atutowi możemy kontrolować walkę, szybko reagować. Przykładowo, kiedy wpadniemy w wir kombosów wroga, odskakujemy, czekamy aż podbiegnie, blokujemy i atakujemy go-> przód -> przód -> blok -> prawo -> blok -> lewo -> przód -> przód. Polecam ten oręż tym, którzy nie są jeszcze wprawni walce w G2.

Broń dwuręczna: jest powolna, ale za to zadaje spore obrażenia i ma duży zasięg. Kompletnie nie ma sensu bawić się nią na poziomie „zielony” (no chyba, że młot na golema w próbie ognia), ponieważ zanim wyprowadzimy kontrę może się okazać, że mamy już „trochę” mniej życia niż przed chwilą, a i cios został przerwany przez atak oponenta. Jak więc widać siła broni tkwi w jej zasięgu. Staramy się nią trzymać wroga na dystans atakami od boków (one odrzucają) i po takim czymś (odrzuceniu) atak przód-przód.

Jak się już zapewne domyśliliście kluczem do zwycięstwa jest wykorzystywanie każdej przewagi, którą mamy nad przeciwnikiem.

Walka bronią jednoręczną:

1. Przeciw pojedynczemu stworowi
Czekamy na atak. Kiedy ten nastąpi – odskok. Potem kombo lewo – przód i odskok. Czekamy na kolejny atak i powtarzamy sekwencje.

2. Przeciw grupie stworów
Podchodzimy z wyciągniętą bronią do oponentów. Biegamy, krążymy i unikami ataków tak, by potwory ustawiły się gęsiego do naszego bohatera i nie mogły go okrążyć. Często monstrum będące najbliżej nas będzie się zatrzymywało, by nam coś odgryźć. To świetny moment na unik i wyprowadzenie 1 – 2 ciosów. Manewr powtarzamy, aż do skutku.

3. Przeciw pojedynczemu orkowi/człowiekowi
Przeciwnik będzie często w ruchu i od czasu do czasu atakował. Wszystko się sprowadza do odpowiedniej reakcji.
* Atak w lewo – 2 bloki pod rząd, ponieważ zazwyczaj zaraz po pierwszym, leci kolejny cios. Tuż po bloku atakujemy w lewo->przód.
* Atak w przód – blok i atak lewo ->przód
* Atak w prawo- – jak wyżej
Po każdej takiej akcji i reakcji oponent znów zaczyna krążyć.

4. Przeciw grupie orków/ludzi W tym wypadku trzeba mieć silną postać, by wykańczać każdego wroga 2-3 ciosami, inaczej będzie krucho, gdyż zawsze jakiś łoś może nam przerwać kombosa atakując od boku. Co prawda można się starać wyciągać przeciwników po kolei, ale to tylko przy grupach 2-4. Przy większej może się to okazać niemożliwe lub też nie wystarczy cierpliwości i mikstur leczących.

Walka bronią dwuręczną
1. Przeciw pojedynczemu stworowi – identycznie jak jednoręczną
2. Przeciw grupie stworów – identycznie jak jednoręczną
3. Przeciw grupie orków/ludzi – identycznie jak jednoręczną
4. Przeciw pojedynczemu orkowi/człowiekowi – Staramy się nie dopuścić do tego, by przeciwnik do nas podszedł. Kiedy krąży przy nas atakujemy go dość często od boku, zapewne go dosięgniemy, on nie będzie reagować, a zawsze to jakiś uszczerbek na zdrowiu. W razie:
* Atak w lewo – 2x blok, lewo -> przód -> przód -> bok
* Atak w przód – blok, lewo -> przód -> przód -> bok
* Atak w prawo – jak wyżej

wordpress theme jazzsurf.com