Romek
Gothic 2
Khorinis

Khorinis to średnich rozmiarów wyspa znajdująca się dosyć blisko kontynentu. Roślinność nie jest tu zbyt zróżnicowana, bowiem spora część wyspy to lasy i farmy. Można się tutaj natknąć na dosyć różnorodną zwierzynę, do której należą m.in. gobliny, wilki, ścierwojady, krwiopijcy, zębacze, trolle. Można też spotkać kilka orków czy szkieletów, dlatego podróżując przez niebezpieczne lasy i zwiedzając jaskinie trzeba na siebie uważać. Uwagę należy zwracać także na bandytów kryjących się w lasach niedaleko ścieżek. Główny obóz bandytów znajduje się obok wieży nieopodal farmy Onara. W Khorinis jest kilka kamiennych kręgów (np. obok farmy Lobarta) zbudowanych przez budowniczych z Jarkendaru. Kręgi te odgrywają kluczową rolę w „Nocy Kruka”.
Na wyspie znajdują się trzy główne lokacje, a należą do nich:
– Miasto Khorinis, siedziba paladynów. Miasto dzieli się na Dolne Miasto (rzemieślnicy, pomniejsi handlarze, koszary, port) i Górne Miasto (ratusz, szanowani obywatele miasta).
– Farma Onara, siedziba najemników. Onar posiada jeszcze dwie inne farmy (jedną z nich opiekuje się Sekob a drugą Bengar).
– Klasztor, siedziba Nowicjuszy i Magów Ognia. Tylko oni i paladyni mają do niego wstęp.

Górnicza Dolina

Kiedyś Górnicza Dolina była miejscem, do którego wrzucano skazańców by wydobywali magiczną rudę dla króla. Jednak po upadku bariery wiele się tutaj zmieniło. Teraz doliną rządzą orkowie i smoki, postawiono palisadę, za którą podobno znajdują się orkowe oddziały, niemal wszystkie ludzkie obozy zostały zniszczone. Został tylko otoczony przez orków zamek, który niegdyś należał do Starego Obozu. To właśnie na zamku przebywają paladyni, którzy przybyli do doliny po magiczną rudę. Można też natknąć się tutaj na bandytów.
W dolinie swą siedzibę mają cztery smoki pilnie strzeżone przez orków i jaszczuroludzi, a są to:
– bagienny smok Pandrodor, znajduje się on na bagnach nieopodal starej chaty Cavalorna;
– kamienny smok Pedrakhan, jego siedzibą jest Górska Forteca;
– ognisty smok Feomathar, znajduje się na szczycie wulkanu;
– lodowy smok Finkregh, stacjonuje w skutym lodem miejscu, gdzie kiedyś znajdował się nowy obóz.

Dwór Irdorath

Jest to najmroczniejsza z czterech świątyń Beliara o których wspominał Pyrokar. Właściwie jest to wyspa-skała, w której świątynia została wydrążona. Spotkać tu można jaskiniowe trolle, orków, jaszczuroludzi, szkielety, poszukiwaczy a nawet smoki. Jednym z nich jest ognisty smok Feodaron, brat Feomathara z Górniczej Doliny, a drugim Smok Ożywieniec, tutejszy władca. Do dworu Irdorath można dostać się jedynie statkiem.