Zakończenie – ELEX

ELEX jest to świat wyborów moralnych. Każda decyzja będzie miała wpływ na końcowe zakończenie gry. Każda konkretnej postaci będzie wiązała się ze zmianą sytuacji na kontynencie w późniejszym rozdziale.

Gra posiada kilka zakończeń i są ode zdeterminowane następującymi czynnikami.

  1. Czy nasz bohater jest oziębły (zły), neutralny czy charyzmatyczny (dobry). Punkty zdobywamy podczas dialogów będąc gburem lub miłym człowiekiem.
    Będąc oziębłym będziemy mieli więcej elexitu, lecz zrazimy do siebie ludzi.
    Neutralność w niczym nam nie pomoże.
    Bycie charyzmatycznym wiąże się z mniejszą ilością elexitu, lecz postacie będą dla nas bardziej przychylne w dawaniu zadań oraz bonusów podczas rozmów (zależy od wysokości charyzmy).
  2. Zależna od frakcji do jakiej dołączymy. Później inne mogą się od nas całkowicie odłączyć lub stać się naszym wrogiem.
    Będąc Berserkiem będziemy wrogiem publicznym u Banitów.
    Będąc Klerykiem będziemy wrogiem publicznym u Banitów.
    Będąc Banitą będziemy wrogiem publicznym u Kleryków i Berserkerów.
  3. Czy zostawiliśmy przy życiu najważniejszych członków frakcji oraz wszystkich naszych towarzyszy (każda śmierć towarzysza będzie wiązała się z nienawiścią którejś ze stron konfliktu i nastąpić będzie mogła tylko podczas ich misji lojalnościowych, ponieważ poza nimi są niewrażliwi na nasze ataki).
    Każda śmierć będzie wiązała się z trudniejszą walką o Lodowy Pałac.
  4. Czy pozostawiliśmy naszego brata Kallax’a przy życiu (odblokowuje on szybsze zakończenie gry).
    Pozwala nam szybciej dostać się do Hybrydy, lecz wynikiem tego jest jedynie złe zakończenie, a mianowicie przyłączenie się do niej.
  5. Czy zamierzamy zabić Hybrydę, przekonać ją do swych racji lub na nowo dołączyć do Albów będąc jej prawa ręką.
    Zabicie rozproszy Albów po całym Magalanie.
    Przekonanie jej (maną Berserkerów, technologią Kleryków, dopalaczami Banitów) by pomogła wolnym ludziom.
    Uznać jej wielkość i na nowo stać się pełnoprawnym Elexatorem tym samym będąc wrogiem w całym Magalanie oraz wśród swoich towarzyszy.

Nasz końcowy wybór będziemy mogli na spokojnie zobaczyć po ostatniej misji w epilogu i sami zdecydować czy nasze wybory były dobre czy złe. Podczas rozmów ze wszystkimi ważnymi personami zobaczymy czy będą dla nas przychylni czy rzucą się nam do gardeł.

Również dowiadujemy się, że kolejna część będzie rozgrywała się kilka lat PO wydarzeniach w tej części, ponieważ kometa, która spadłą na Magalan byłą jedną z komet obcej cywilizacji, która postanowiła upomnieć się o swoje. Hybryda chce temu zapobiec, lecz tylko kiedy nastąpi pokój pomiędzy wszystkimi.

Powyższe wybory będą decydować jak wyglądać będzie nasz epilog pod zobaczeniu napisów końcowych. Trzeba pamiętać, że po ich obejrzeniu dane nam będzie bez końca przemierzać świat Magalan.

wordpress theme jazzsurf.com